י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בישיבת הקבינט

סמוטריץ': אם ימנעו כספים לישיבות - איזום חקיקה

שר האוצר אמר כי אם ימנעו הקצאת כספים לישיבות החרדיות בגלל משבר הגיוס - הוא ייזום חוק מיוחד שיאפשר להן להמשיך לפעול. "לחרדים לא תהיה כל ברירה אלא לפרוש מהממשלה אם התקצוב לישיבות ייפסק", אמר

סמוטריץ': אם ימנעו כספים לישיבות - איזום חקיקה
בצלאל סמוטריץ היום בכנסת צילום: חיים גולדברג - פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבהיר בישיבת הקבינט ביום חמישי כי אם הייעוץ המשפטי ובג"ץ ימנעו הקצאת כספים לישיבות החרדיות בגלל משבר הגיוס - הוא ייזום חוק מיוחד שיאפשר להן להמשיך לפעול.

על פי דיווח ב'ווינט', סמוטריץ', שנשא נאום ארוך בישיבת הקבינט, אמר לחבריו השרים - "לחרדים לא תהיה כל ברירה אלא לפרוש מהממשלה אם התקצוב לישיבות ייפסק".

הוא הסביר זאת בכך שהדבר דומה למצב בו הממשלה הייתה מחליטה לפנות את גוש עציון - מצב שבו הציונות הדתית לא הייתה יכולה בשום אופן להישאר.

עוד אמר סמוטריץ' כי הכוונה ליזום חוק שלמעשה יעקוף את הייעוץ המשפטי ובג"ץ הוא בשל הצורך "לשמור על האחדות בעת מלחמה", והוסיף כי "אסור שעולם התורה יינזק". 

שר האוצר סמוטריץ' פהה ליועמשי"ת בישיבה ואמר: "בנושא הפנסיות אמרת שלא חייבים לדון עכשיו בגלל מלחמה, למה בנושא הגיוס לא יכולת לומר שנדון אחרי המלחמה? 5000 חרדים שיתגייסו עכשיו לא יהיו אלה שייצאו לפעולה ברפיח".

היועמ"שית: "מה זה לא קשור אליי? זה קשור אליכם".

השר סמוטריץ': "זה קשור גם אלייך. גם אתם צריכים להבין את חשיבות האחדות בעת הזו. לא טיפלנו בזה 75 שנה. לפתור את זה בתוך חודש זה על גבול הבלתי סביר. יש פה עכשיו עניין של פיקוח נפש. כולנו נבלע צפרדעים ונבין שזה לא הזמן לבחירות".

ראש הממשלה נתניהו: "היועמ"שית צריכה לפנות לבית המשפט" (לבקש דחייה).

השר טרופר: "מה אתה רוצה מהיועמ"שית? אתה השלטון. תחליט מה שאתה רוצה. זו העת לטפל בנושא של השוויון בנטל".

ראש הממשלה: "אנחנו נביא חוק לשוויון בנטל אבל נקבע יעדים בצורה מסודרת ובשיתוף פעולה עם כולם, כולל עם החרדים. בחירות עכשיו זו תבוסה לצבא, לממשלה ולמדינה. זה ניצחון לחמאס. זה לא בא בחשבון".

חוק הגיוס תקצוב ישיבות בצלאל סמוטריץ' קבינט מדיני ביטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}