כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
שינוי גישה?

משרד התשתיות מעוניין בהקמת עמדות טעינה לפי צרכי הנהגים

במשרד האנרגיה והתשתיות נערכים לשינוי של המצב הקיים, באמצעות השקת תכנית חדשה להקמה של עמדות טעינה לרכב חשמלי

משרד התשתיות מעוניין בהקמת עמדות טעינה לפי צרכי הנהגים
היכן יוקמו עמדות הטעינה הבאות לבעלי הרכב החשמלי? צילום: רוני נאק

מחזיקים ברכב חשמלי? אז אתם כנראה מכירים את הבעיה המעצבנת של מחסור בעמדות טעינה במקומות שבאמת צריך אותן. אך כעת במשרד האנרגיה והתשתיות נערכים לשינוי של המצב הקיים הזה באמצעות השקת תכנית חדשה להקמה של עמדות טעינה לרכב חשמלי שמיועדת להרחיב את היצע העמדות באמצעות שיטת מיפוי חדשה.

השיטה מבוססת על בסיס נתונים שמיועדים למקד את הקמת העמדות בשלושה סוגי אזורים: כאלה שיש בהם עומסי תנועה בכבישים, כאלה שיש בהם צפיפות של אוכלוסייה - וכאלה שיש בהם ריבוי של אזורי תעסוקה, כלומר מקומות עבודה.

הסיבה להשקת שיטת המיקוד החדשה של עמדות הטעינה היא שכיום עיקר טעינת הרכב החשמלי מבוצעת בבית של המשתמש, אבל מספר הישראלים שיכולים לרכוש רכב חשמלי ולא עושים זאת, בגלל שאין להם עמדה ביתית, הוא אדיר.

לפי משרד האנרגיה והתשתיות המפה גובשה בהתאם למידע שקיבל המשרד מהרשות לרישום והסדר זכויות במקרקעין במשרד המשפטים (הטאבו). המפה כאמור, מציגה את צפיפות יחידות הדיור (תתי חלקות) בבתים משותפים ללא חניה צמודה.

לפי נתוני המשרד, כיום יש בארץ מעל 5,000 עמדות טעינה ציבוריות שמתוכן כ-4,200 הן עמדות AC, כלומר עמדות טעינה רגילות איטיות עד 23 קילו-וואט. מעל 800 הן עמדות DC, כלומר עמדות מהירות – מ-50 קילו-וואט ומעלה.

 

 

משרד האנרגיה והתשתיות רכב חשמלי עמדת טעינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד