ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"כלל חסידי הוא רוב"

ביטאון שלומי אמונים במאמר מערכת: "התקווה לכונן את המפלגה מחדש"

עם שוך הקרבות בבחירות לרשויות המקומיות, מאמר המערכת בביטאון 'שלומי אמונים' קורא לאחד מחדש את סיעת 'אגודת ישראל', תוך הכרה בכך שמצביעי הכלל חסידי הם הרוב. "רוב רובם של מצביעי 'אגודת ישראל' הם מהציבור הכלל חסידי וקהילות הקודש. ההכרה המוחלטת בכך היא התקווה היחידה לכונן את התנועה מחדש", נכתב

ביטאון שלומי אמונים במאמר מערכת: "התקווה לכונן את המפלגה מחדש"
חברי אגודת ישראל בבית השר גולדקנופף צילום: באדיבות המצלם

מערכת הבחירות לרשויות המקומית שהגיעה לסיומה ביממה האחרונה לוותה בפילוג משמעותי בתוך אגודת ישראל, בין הסיעה המרכזית לסיעת שלומי אמונים. בערים רבות כדוגמת בית שמש ואשדוד שתי הסיעות רצו בנפרד.

הבוקר (חמישי), עם שוך הקרבות ביטאון שלומי אמונים 'המבשר' קורא במאמר להתאחד בחזרה ולכונן מחדש את סיעת אגודת ישראל ומבהיר כי האיחוד יצליח אם הסיעה המרכזית תכיר בכך שרוב בוחרי אגודת ישראל באים מהציבור הכלל חסידי.

"יש עתים בהם יש לקיים את הנאמר והמשכיל בעת ההיא ידום. כנגד, יש מקרים בהם צריך להרחיב במילים, לבאר, לפרש ולהסביר. ויש, כמו היום, שיש לברור את המילים היטב. לחשב ולחסוך. שלא להאריך במקום שאמרו לקצר, ולא לקצר במקום שאמרו להאריך", נכתב במאמר. 

עוד נכתב: "עברנו מערכת בחירות לרשויות המקומיות, שהיתה סוערת ביותר בתוך המחנה האגודאי פנימה. ההתכתשויות בין הסיעות, גם אלו שהיו לפני הבחירות, וגם אלו שהתרחשו בעיצומה של מערכת הבחירות, אף שלכאורה נעשו לשם מימוש רעיונה של אגודת ישראל – כל אחד לפי הבנתו ודרכו, לא הוסיפו כבוד לתנועת הקודש שיסודה בהררי קודש, על ידי צדיקי עליון אדירי האומה, זכר צדיקים לברכה. יש רבות מה לומר ולדון על כך, יש שינויים אותם צריכים לדרוש, אבל כעת הוא לא הזמן לדבר על כך.

מה שנעלה מעל כל ספק היא העובדה שהציבור הרחב, בני היהדות הנאמנה בכל מקום שהם, היה ממושמע להוראותיהם של גדולי ישראל, כקש"ת מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות שליט"א. כל אחד בלכתו אל הקלפי ביום הבחירות ידע היטב מה דעתה של ההנהגה הרוחנית, ומה בדיוק עליו להצביע מאחורי הפרגוד". 

במאמר המערכת הוסיפו: "אך הנתון שמתבסס יותר ויותר, ככל שמתחדדים ההבדלים והגישות בין הסיעות, הוא שרוב רובם של מצביעי אגודת ישראל במסגרת יהדות התורה לכנסת, הוא הציבור הכלל חסידי וקהילות הקודש, שמתאחד ומאוחד בדעתו האיתנה, ומגבה את הדרישות שמגיעות מאלה האמונים על ההתנהלות הציבורית־פוליטית. והציבור גם מחפש בכל עת את הדרך איך להביע את התמיכה הגורפת והבלתי מסוייגת. והוא עשה זאת הפעם בהיקף נרחב ביותר שהתבטא במספר ערים מרכזיות בארץ.

במאמר מבהירים: "ההכרה המוחלטת בכך, היא התקוה היחידה לכונן את התנועה מחדש ולהשיב לה את זוהרה הראשון כבימי קדם בנשיאות מרנן ורבנן שליט"א".

וכפי שנכתב כאן אך אתמול, הוסיפו, "על כולנו מוטלת האחריות לעתידה של התנועה הקדושה שיסדוה ראשונים כמלאכים מרנן ורבנן אדירי הדורות זצוקללה"ה. על כל אחד לתרום את חלקו כדי לאחד את השורות, לגבש את השברים ולאחות את הקרעים. זה יתכן וזה אפשרי. על כל גורם בתנועה לאתר את שביל הזהב כיצד להתלכד תחת שרביט הנהגתם של כקש"ת מרנן ורבנן שליט"א. רק בכוחות משותפים נוכל לראות בקיום הייעוד והתפילה שהיתה לסמל התנועה: ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונו בלבב שלם".

שלומי אמונים מאיר פרוש בחירות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד