ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
במהלך פעילות אכיפה

נתפסו דייגים שעסקו בדייג לא חוקי

במסגרת סיור פיקוח דיג לילי תפסו פקחי היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, מספר דייגים שעסקו בדיג לא חוקי בשמורת טבע הבטיחה ובשמורת הטבע הימית שקמונה

נתפסו דייגים שעסקו בדייג לא חוקי
הציוד והדגים שנתפסו צילום: איליה בסקין, רט"ג

הלילה במהלך פעילות אכיפה של היחידה הימית ברשות הטבע והגנים תועדה סירת דייג מקצועית כשהיא נעה בשטח השמורה ופורסת רשתות בשמורת הבטיחה. הדייגים תועדו כשהם זורקים רשתות בשמורה.

הדגים שנמצאו - איליה בסקין, רט\"ג

אירוע נוסף של דיג לא חוקי בוצע בשמורת הטבע הימית, שקמונה. באירוע זה דגו הדייגים בתוך שמורת טבע שם הדיג אסור עם רובים ללא רישיון דיג דגים ותפסו דגים מתחת לגודל המינימום.

נפתחה חקירה נגד החשודים של אגף הדיג ורשות הטבע והגנים לשני האירועים.

בקעת הבטיחה, המכונה גם בקעת בית צידה מאכלסת בית גידול לח ייחודי של מים מתוקים. שפכי הנחלים היורדים אל הכנרת מהגולן מגיעים אל הבקעה, נרגעים ויוצרים נוף מרגש של לגונות יפיפיות, בין צמחיית נחלים עבותה, ממש ג'ונגל על שפת כנרת.

השמורה מכילה את הלגונות מפורסמות של הזאכי (שפך המשושים-יהודיה) והמג'רסה (שפך נחל דליות) וכמובן נהר הירדן  שמתחבר לכנרת בבקעת הבטיחה.

הדיג בשטח השמורה אסור בכל צורותיו (חכות, רשתות, צלילה וכו'). הסיבה לכך היא שבשפכי הנחלים מצויות נקודות הטלה של אמנונים, וחשיבותן עצומה.

שמורת ים שקמונה נמצאת בחלקה הדרומי של העיר חיפה. חלזונות ממשפחת הצינוריריים יצרו בה שונית על גבי מסלע גירני. באזור משברי הגלים מצויים סלעי גיר ודולומיט חשופים, וזהו האזור היחיד בחופי ישראל שנחשפים בו סלעים מסוג זה ממש בקו המים ועוברים גידוד ובלייה. מהיישוב העתיק בשקמונה נשמרו אוצרות מורשת בחוף ובים.

דייגים דייג לא חוקי שמורת הבטיחה שמורת טבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד