ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
גל ההתייקרויות

השר ברקת נפגש עם יצרניות המזון? "מדובר בספין"

לאחרונה החברות שהעלו מחירים אוימו כי אם לא יבטלו את הצעד, ייערוך להן השר 'ביוש רגולטורי' ושיימינג פומבי באמצעות הכנסתן לרשימה שחורה

השר ברקת נפגש עם יצרניות המזון? "מדובר בספין"
סופרמרקט. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהמשך לפגישות שקיים במהלך השבועות האחרונים שר הכלכלה, ‎ניר ברקת, עם בכירים ברשתות השיווק בדרישה למנוע מהן את העלאות המחירים מול הספקים, בכירים בענף אמרו הבוקר (שלישי) לגלי צה"ל כי "מדובר בספין. לא נוכל למנוע את העלאות המחירים כי יהיה מחסור במוצרים".

כזכור, לפני מספר שבועות ברקת איים על החברות שהעלו מחירים ואמר כי אם לא יבטלו את הצעד, משרדו יערוך להן 'ביוש רגולטורי' ושיימינג פומבי באמצעות הכנסתן לרשימה שחורה שתוצג לציבור. החברות שקיבלו את הפנייה הן תנובה, אסם, יכין, סלטי שמיר, ויליפוד, בית השיטה, סוגת, שסטוביץ, אחוה ושטראוס ועוד.

עם זאת מספר חברות כן חששו מהאיום והודיעו על הקפאת העלאת המחירים. כך למשל מנכ״ל חברת יוניליוור, ג׳ם יוקסל, הודיע כי החברה תקפיא את עליית המחירים שתוכננה עוד החגים. בנוסף, הודיעה החברה כי לא תעלה מחירים של מוצריה לכל הפחות עד ה-1 באוקטובר וככל שמצב החירום בישראל יימשך. כמו כן, החברה תייצר מבצעים נוספים על מוצריה לקראת חג פורים, פסח ויום העצמאות. 

בעקבות הסיכום, חברת יוניליוור יצאה מ'הרשימה השחורה' והחל מהיום תופיע ברשימה הירוקה של חברות שהקפיאו מחירים בזמן מלחמה. יש לציין כי משרד הכלכלה מבצע מעקב אחר ביצוע הסיכומים וכי חברה שתפר סיכומים תעבור לרשימה השחורה.

 

ברקת ראיון מחירים אינפלציה ספין שר הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}