י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
קרא להתפטרותו

שגריר ישראל: "סוכנויות האו"ם הפכו לסייעניות טרור"

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן בתגובה לדברי מזכ"ל האו"ם במועצת זכויות האדם בג'נבה לפיהם "מועצת הביטחון נכשלה". ארדן: "לצערנו המזכ"ל רואה את הפגמים אצל אחרים אבל הוא עיוור למחדלים והכשלונות שלו עצמו"

שגריר ישראל: "סוכנויות האו"ם הפכו לסייעניות טרור"
ארדן מציד את סינוואר עם ילד ונשק צילום: ÜN photo/Evan Schneider

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן בתגובה לדברי מזכ"ל האו"ם במועצת זכויות האדם בג'נבה לפיהם "מועצת הבטחון נכשלה": "מועצת הבטחון אכן נכשלה בטיפול במלחמה בעזה, אולם בניגוד לטענה המעוותת של המזכ"ל, היא נכשלה בכך שלא גינתה עד היום את הטבח שביצע חמאס ולא התאחדה כדי לתמוך בישראל, הצד שהותקף, במלחמתנו למגר את טרור החמאס ולמנוע זוועות נוספות. לצערנו המזכ"ל רואה את הפגמים אצל אחרים אבל הוא עיוור למחדלים והכשלונות שלו עצמו".

עוד אמר: "המזכ"ל, שהביע הבנה לטבח ה-7.10 ומקדיש את מאמציו רק למצב ההומניטרי בעזה, נושא באחריות המרכזית לכך שסוכנויות האו״ם שפועלות תחתיו הפכו לסייעניות טרור וחלקן כדוגמת אונר"א - לארגון טרור ממש. לאסון כולנו, המזכ"ל רואה את תפקיד האו"ם אך ורק כמסייע לאוכלוסיה תומכת הטרור בעזה ואינו מבין כלל את תפקיד האו״ם להילחם בטרור ולמנוע רצח חפים מפשע ברחבי העולם ובישראל. במקום לבקר אחרים מזכ״ל האו״ם צריך להסיק מסקנות ולהתפטר עוד היום".

השגריר ארדן צפוי לנאום היום בשעה 12:00 זמן ניו יורק (19:00 זמן ישראל) בדיון מיוחד בעצרת הכללית של האו"ם בנושא המלחמה באוקראינה במלאת שנתיים לפלישה של רוסיה.

השגריר ארדן ידגיש את תמיכתה של ישראל באוקראינה ובריבונותה. השגריר ארדן יתאר את קווי הדמיון בין אוקראינה, שהותקפה על ידי רוסיה שפלשה לשטחה ויורה טילים על אזרחים, לישראל שספגה טבח ופלישה של חמאס שיורה טילים על אזרחי ישראל. השגריר יתאר את העמקת הקשרים כיום בין רוסיה לאיראן ומדינות נוספות ויקרא לאו"ם ובעיקר למדינות העולם החופשי "להתעורר" אל מול הציר המתהווה לנגד עינינו.

 
גלעד ארדן מועצת הביטחון של האו"ם אנטוניו גוטרש חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}