י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חובת הדברה

עבודות הרכבת: עלייה במחלת טיפוס העכברים

נרשמה עלייה מתונה בתחלואה במחלת העכברת. מומחיות בזיהום מזהירות: "יש להדביר את העכברים וליידע את הרופאים". המחלה מופצת באמצעות פרעושים הקופצים מהחולדות ומדביקים את בני האדם

עבודות הרכבת: עלייה במחלת טיפוס העכברים
עכבר צילום: pixabay

בתי החולים וולפסון ואיכילוב דיווחו על עלייה דרמטית במספר החולים במחלת טיפוס העכברים ("ריקציה"), כך דיווחה קטי דור בכאן חדשות.

על פי הדיווח, לפי נתונים מבית החולים וולפסון, בין השנים 2016 ל-2021, נרשם מקרה יחיד של חולה במחלה, בעוד שב-2022 וב-2023, נרשמו 16 מקרי תחלואה. באחד המקרים, אישה אושפזה בטיפול נמרץ כשהיא במצב קשה.

עוד דווח, כי בבית החולים איכילוב, נרשמו 3 מקרים של תחלואה בטיפוס העכברים בשנה האחרונה - כאשר שניים מהחולים אושפזו במצב קשה. פרופ' יסמין מאור, מנהלת מערך הזיהומים בבית החולים וולפסון, טוענת כי מדובר בעלייה דרמטית. 

המחלה מופצת באמצעות פרעושים הקופצים מהחולדות ומדביקים את בני האדם. בשל עבודות הבנייה וחפירת הרכבת הקלה בתל אביב, חולדות רבות נצפות ברחובות העיר - מה שגרם, באופן טבעי, לעלייה בתחלואה. 

ד"ר יעל פארן, סגנית מנהלת מערך הזיהומים בבית החולים איכילוב, דיווחה כי נצפית גם עלייה מתונה בתחלואה בעכברת עירונית, מחלה שעוברת לבני אדם דרך חולדות גם כן. בשבוע שעבר אושפז בטיפול נמרץ חולה כשהוא במצב קשה - ומאז מצבו התייצב. 

פרופ' מאור וד"ר פארן קוראות להדברת החולדות ולהגברת המודעות למחלות בקרב רופאים.

 

 

עכברים בית חולים וולפסון בית חולים איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}