ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
בניגוד ליועמ"שית

סולברג לא דוחה על הסף את העתירה המבקשת לתבוע אישית חוסמי כבישים

העתירה מבקשת להורות ליועמ"שית להסביר מדוע לא תגיש כתבי אישום ותביעות אזרחיות נגד חוסמי כבישים ומובילי ומארגני החסימות

סולברג לא דוחה על הסף את העתירה המבקשת לתבוע אישית חוסמי כבישים
המחאה בקפלן, שבוע 30 צילום: מתוך הטוויטר של אילן שילוח

הערב (ראשון) מתפרסמת החלטתו של השופט סולברג בה הוא דוחה את בקשת היועמ"שית נגד העתירה שהגיש כנגדה השר וסרלאוף על הסף, וחלף זאת קבע את העתירה לדיון בפני הרכב שופטים

כזכור, השר יצחק וסרלאוף הגיש עתירה לבג"ץ נגד היועמ"שית גלי בהרה-מיארה עקב מה שהוא מכנה כ"היעדר אכיפה מול סדרת התפרעויות שאירעו במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית". 

בעתירה, וסרלאוף מבית המשפט להוציא צווים על תנאי שיורו ליועמ"שית להסביר מדוע לא תורה להגיש כתבי אישום ותביעות אזרחיות נגד חוסמי כבישים ונגד מובילי ומארגני החסימות. לדבריו, "היועמ"שית נוהגת באכיפה בררנית שזועקת לשמיים".

היועמ"שית בתשובתה דרשה לדחות את העתירה על הסף ולחייב בהוצאות את השר וסרלאוף: "יתבקש בית המשפט הנכבד לדחות את העתירה על הסף, כמו גם לגופם של דברים, תוך עשיית צו להוצאות".

אולם כאמור השופט סולברג לא קיבל את בקשת היועמ"שית לדחות על הסף את העתירה שהגיש נגדה השר וסרלאוף, וחלף זאת קבע את העתירה לדיון בפני הרכב שופטים.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף אמר בתגובה להחלטת השופט סולברג כי "החלטת השופט סולברג לקיים דיון מפיחה תקווה שהצדק ייעשה והיועמ"שית לא תוכל להתחמק אחרי מריחה של תשובתה מעל לחצי שנה. לא אנוח ולא אשקוט לנוכח האכיפה הבררנית שזועקת לשמיים. ההתנהלות של הפרקליטות בחוסר שוויון, עלולה להביא למיטוט שלטון החוק וריסוק אמון הציבור במערכות האכיפה וחובה עלינו לדאוג לתיקון ושיוויון המשפט בישראל".

יצחק וסרלאוף יועמשית תביעה סולברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד