כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
הסכסוך הדיפלומטי

נשיא ברזיל ממשיך לתקוף: "זו לא מלחמה, ישראל הורגת נשים וילדים"

נשיא ברזיל לואיז אינסיו "לולה" דה סילבה ממשיך להאשים את ישראל ברצח עם, ואמר כי "מה שמדינת ישראל עושה זו לא מלחמה, זה רצח עם - כי זה הורג נשים וילדים"

נשיא ברזיל ממשיך לתקוף: "זו לא מלחמה, ישראל הורגת נשים וילדים"
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

נשיא ברזיל לואיז אינסיו "לולה" דה סילבה ממשיך להאשים את ישראל ובמהלך טקס בריו דה ז'ניירו אמר: "מה שמדינת ישראל עושה זו לא מלחמה, זה רצח עם - כי זה הורג נשים וילדים". 

עוד הוסיף: "יש אלפי ילדים מתים ועוד אלפים נעדרים. אלה לא חיילים שמתים, אלה נשים וילדים בבתי החולים. אם זה לא רצח עם, אני לא יודע מה זה רצח עם". 

נזכיר כי לאחר שנשיא ברזיל השווה בין המלחמה של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, שר החוץ ישראל כ"ץ זימן את שגריר ברזיל בישראל, פדריקו מאייר, לשיחת נזיפה.

שר החוץ כ״ץ הציג לשגריר הברזילאי את ספר השמות הכולל את שמותיהם של הנרצחים היהודים בשואה, כולל בני משפחתו של השר כ״ץ, סבו ישראל כ״ץ וסבתו שפרינצה כ״ץ. 

שר החוץ ישראל כ״ץ: "הבאתי אותך למקום שמעיד יותר מכל על מה שעשו הנאצים והיטלר ליהודים, בהם בני משפחתי. ההשוואה בין המלחמה הצודקת של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, היא בושה וחרפה והתקפה אנטישמית חמורה. לא נסלח ולא נשכח - בשמי ובשם אזרחי ישראל תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יתנצל ויחזור בו מדבריו".

כתגובה לכך, שר החוץ של ברזיל מאורו ויירה פתח במתקפה חריפה על שר החוץ ישראל כ"ץ, והתייחס לנזיפה שלו בשגריר הברזילאי ביד ושם. 

השר אמר: "זה דף מביש בהיסטוריה של הדיפלומטיה הישראלית, הכולל שימוש בשפה גסה וחסרת אחריות. במשך יותר מ-50 שנות קריירה, מעולם לא ראיתי התנהלות כזאת". 

לולה דה סילבה ברזיל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד