כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
חדשות השבת

אונר"א עוצרת את הסיוע לצפון הרצועה; בכירים באו"ם נגד העברת נשק לישראל

אונר"א הודיעה כי תפסיק לשלוח סיוע הומניטרי לצפון הרצועה | בלינקן אמר כי ארה"ב "מאוכזבת מהחלטת ממשלת ישראל לאשר בניית כ-3,000 יחידות דיור בהתנחלויות" | המשלחת הישראלית חזרה מהשיחות בפריז לישראל עם אופטימיות גדולה | סיכום חדשות השבת

אונר"א עוצרת את הסיוע לצפון הרצועה; בכירים באו"ם נגד העברת נשק לישראל
פעילות כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

המשלחת הישראלית חזרה מהשיחות בפריז לישראל עם אופטימיות גדולה. בכיר מדיני אמר כי חמאס התגמש במגעים, אך הדגיש כי העסקה "עדיין רחוקה". הוא אמר כי "חמאס ירד מחלק מדרישותיו". גם דיווחים ערביים לימדו על וויתורים של חמאס במספר סוגיות.

ישראל תשגר מסמך רשמי לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בו תודיע כי היא מיישמת בפועל את הצווים שפרסם לפני חודש בית הדין.

30 מומחי זכויות אדם של האו"ם חתמו על הצהרה בה קראו "לעצור העברת נשק לישראל, אם ישנן ראיות לכך שהוא משמש לביצוע פשעי מלחמה". 

נשיא ברזיל לואיז אינסיו לולה דה סילבה ממשיך להאשים את ישראל ברצח עם, ואמר כי "מה שמדינת ישראל עושה זו לא מלחמה, זה רצח עם - כי זה הורג נשים וילדים".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי ארה"ב "מאוכזבת מהחלטת ממשלת ישראל לאשר בניית כ-3,000 יחידות דיור בהתנחלויות". בלינקן ציין כי הדבר אינו מועיל לתהליך השלום בין הפלסטינים לישראל ומנוגד לחוק הבינלאומי.

ארגון החיזבאללה הודיע כי הבכיר מחמד עלוויה, מפקד אזור מארון א-ראס בארגון הטרור, מת מפצעיו לאחר התקיפה לעבר רכבו בבינת ג'בייל.

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה: "שום דבר חוץ ממחיקת ישראל מהמפה לא יבטיח את ביטחון הפלסטינים".

סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים אונר"א, הודיעה כי תפסיק לשלוח סיוע הומניטרי לצפון הרצועה. בהודעה שפרסמה נאמר כי המצב בצפון הרצועה "לא מאפשר לבצע מבצעים הומניטריים באופן ראוי".

בלחימה אינטנסיבית בחאן יונס חוסלו ביממה האחרונה מחבלים רבים; במקביל, נמשכת הפשיטה על שכונת זייתון, לוחמים זיהו באמצעות רחפן חוליית מחבלים שהתכוננה לשיגור נ"ט והיא חוסלה על ידי כלי טיס.

לוחמי צה״ל מיפו הלילה שני בתים של המחבלים שביצעו השבוע את הפיגוע במחסום א-זעים; כוחות צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו חמישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים.

צה"ל ממשיך לתקוף מבנים צבאיים המשמשים את ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון; חוליית מחבלים זוהתה מהאוויר נכנסת למבנה צבאי - שהותקף על ידי מטוס קרב.

הפלסטינים מדווחים כי שמונה בני אדם נהרגו ואחרים נפצעו כתוצאה מתקיפה אווירית על בית במרכז העיר רפיח שבדרום רצועת עזה.

חמאס ארצות הברית האו''ם עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}