כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
היום שאחרי

ברשות זועמים על התכנית של ראש הממשלה: ''כיבוש מחדש של רצועת עזה''

לפי התכנית, הניהול האזרחי והאחריות לסדר הציבורי ברצועת עזה, יתבססו על גורמים מקומיים בעלי ניסיון ניהולי | ברשות מגיבים בזעם

ברשות זועמים על התכנית של ראש הממשלה: ''כיבוש מחדש של רצועת עזה''
אבו מאזן ובכירי הרשות צילום: Flash 90

במשרד החוץ הפלסטיני מפרסמים בשעות הצהריים (שישי) הודעה תקיפה בה הם דוחים את התוכנית של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ל'יום שאחרי' המלחמה. לטענתם התכנית מהווה בפועל ''הכרה רשמית בכיבוש מחדש של רצועת עזה''.

כזכור, נתניהו הביא הלילה לאישור הקבינט המדיני ביטחוני את הצעתו ל"יום שאחרי" חמאס. לפי התכנית בטווח הזמן המיידי: צה״ל ימשיך במלחמה עד להשגת מטרותיה, השמדת היכולות הצבאיות והתשתיות השלטוניות של חמאס והג׳יאהד האיסלאמי, השבת החטופים ומניעת איום מרצועת עזה לאורך זמן.

בתקופת הביניים ראש הממשלה מגדיר כמה עקרונות במישור הביטחוני. ישראל תשמור על חופש פעולה מבצעי בכל רצועת עזה, ללא הגבלת זמן, לצורך מניעת התחדשות הטרור וסיכול איומים מעזה. מרחב האבטחה שמוקם ברצועת עזה בשטח הגובל עם ישראל יתקיים כל עוד קיים בו צורך ביטחוני.

ישראל תקיים "סוגר דרומי" בגבול עזה-מצרים לצורך מניעת התעצמות מחדש של גורמי טרור ברצועת עזה. ״הסוגר הדרומי״ יפעל, ככל הניתן, בשיתוף פעולה עם מצרים ובסיוע ארה״ב, ויתבסס על אמצעים למניעת הברחות ממצרים הן בתת-קרקע והן מעל הקרקע, לרבות במעבר רפיח.

ישראל תשלוט ביטחונית בכל השטח מערבית לירדן, לרבות במעטפת של עזה למניעת התעצמות גורמי טרור באיו״ש וברצועת עזה ולסיכול איומים כלפי ישראל.

יתקיים פירוז מוחלט ברצועת עזה מכל יכולת צבאית, מעבר לנדרש לצרכי שמירת סדר ציבורי. האחריות למימוש יעד זה ולפיקוח על קיומו בעתיד הנראה לעין מסורה לישראל.

במישור האזרחי - ככל הניתן, הניהול האזרחי והאחריות לסדר הציבורי ברצועת עזה יתבססו על גורמים מקומיים בעלי ניסיון ניהולי. גורמים מקומיים אלה לא יהיו מזוהים עם מדינות או גופים שתומכים בטרור ולא יקבלו מהם שכר. תקודם תוכנית לדה-רדיקליזציה מקפת בכל מוסדות הדת, החינוך והרווחה ברצועת עזה, זאת ככל האפשר במעורבות ובסיוע מדינות ערביות שיש להן ניסיון בקידום דה-רדיקליזציה בשטחן.

נתניהו קבינט בטחוני מבצע חרבות ברזל היום שאחרי עזה משרד החוץ הפלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד