כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"הקפדה יתרה"

פורים ראשון בצל המלחמה: ממה צריך להיזהר?

מומחי מכון התקנים קוראים לציבור להקפיד הקפדה יתרה בכל הקשור בשימוש בצעצועים דמויי כלי נשק, פיקות, קפצונים ועוד

פורים ראשון בצל המלחמה: ממה צריך להיזהר?
מסיכה צילום: unsplash

חג פורים השנה יהיה החג הראשון שנחגג בצילה של המלחמה, לכן יש להקפיד הקפדה יתרה בכל הקשור בשימוש בצעוצים דמויי כלי נשק, פיקות, קפצונים ועוד.

מומחי מכון התקנים מזכירים כי צעצועים דמויי כל נשק אמתיים הינם אסורים לשיווק. מוצרים אלו מצריכים בקרה של הוועדה לצעצוצים מסוכנים.

בשימוש נכון וסביר פיקות וקפצונים לא יפיקו רשף, להבות או ניצוצות שעלולים לגרום לפגיעות בעיניים. חשוב מאוד לוודא שאריזת פיקות נפץ תישא אזהרות לגבי השימוש בהם וכן לוודא כי שם היצרן והיבואן מופיעים באופן ברור.

מומחי מכון התקנים מזכירים כי אין לירות פיקות ודומיהן בקרבת האוזניים והעיניים ובמקומות סגורים כגון כיתה או בית כנסת.

בכל הקשור לתחפושות הנרכשות באתרי אינטרנט, שסביר להניח שהן אינן נבדקות ע״י מכון התקנים הישראלי יש לנקוט במשנה זהירות:

העדיפו תחפושות שאינן מכילות חלקים קטנים העלולים להיתלש (סכנת חנק).

הימנעו מזקנים, פאות, שפמים והינומות (סכנת התלקחות).

נקטו במשנה זהירות כך שהילד המחופש יהיה בהשגחה מתמדת, וזאת מאחר ולא ידועה איכות ובטיחות התחפושת (דליקות, רעילות, לכידת ראש, חנק וכו׳).

בנוסף, בעת הכנת תחפושות ביתיות יש להקפיד על שימוש בחומרים שאינם דליקים כגון צמר גפן, נוצות טבעיות ויריעות מפלסטיק – דוגמאות לחומרים שעלולים להיות דליקים.

המסכות חייבות להיות עם פתחי אוורור כדי למנוע חנק. יש לוודא כי המסכה מותאמת לפנים של הילד ופתחי האוורור של האף, העיניים והפה נמצאים במקום המיועד להם. עדיפה מסכה ללא אלמנטים גולשים היכולים להידלק ללא ידיעת הילד. 

יש לנהוג במשנה זהירות עם כל סוגי התרסיסים: ספריי לשיער, ספריי שלג וכדומה, אין לרסס על הפנים, על הגוף או בקרבת מקור אש (כמו סיגריה דולקת). 

יש לוודא כי רעשנים העשויים פלסטיק הם שלמים ואינם סדוקים או שבורים (בפרט רעשנים הנמצאים אצלנו משנים קודמות), וזאת כדי למנוע את פציעת הילדים. יש לשים לב במיוחד לרעשנים המכילים רכיבים קטנים היוצרים את הרעש. אין לתת רעשנים לילדים מתחת לגיל שלוש.

פורים דמוקפים חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד