כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ריקול לב.מ.וו

צרות של עשירים: רכבי היוקרה שסובלים מבעיות

יבואנית ב.מ.וו הכריזה על ריקול למאות מכוניות של יצרנית היוקרה הגרמנית ב.מ.וו. הרכבים שנדרשים להגיע למוסכים של דלק מוטורס הם כאלה שיוצרו בין נובמבר 2022 ליוני 2023

צרות של עשירים: רכבי היוקרה שסובלים מבעיות
ב.מ.וו XM. עולה 1.35 מיליון שקלים ומזומן למוסכים להחלפת מגבר בלם מחשש לכשל. צילום: BMW

לפעמים, מעצם מורכבותן, דווקא המכוניות שהן הכי יוקרתיות וטכנולוגיות, עלולות לסבול מבעיות שדורשות ריקול (קריאת תיקון/שירות). כך עולה מהודעת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו שמכריזה על ריקול למאות מכוניות של יצרנית היוקרה הגרמנית ב.מ.וו.

לפי ההודעה של דלק מוטורס, לא זו בלבד שמדובר במכוניות יוקרה – אלא גם במכוניות יוקרה יחסית חדישות. כך, לפי הודעת דלק מוטורס הריקול הוא ל- 7X של ב.מ.וו (רכב פנאי גדול עם 7 מושבים) שמחירו מתקרב למחיר של דירה קטנה – החל מכ-מיליון שקלים, ל- 6X, ל 5 X וגם ל XM היוקרתי שקרוב יותר למיליון וחצי שקלים ולiX1- שהוא ב-100% מונע על ידי חשמל.

הרכבים שנדרשים להגיע למוסכים של דלק מוטורס הם כאלה שיוצרו בין נובמבר 2022 ליוני 2023 והבעיה שנוגעת לכולם היא חשש מכשל אפשרי של מגבר הבלם ב-484 רכבים. לפי דלק מוטורס מגבר הבלם עצמו הוא חשמלי ובמסגרת הריקול יוחלף מגבר הבלם החשמלי בהתאם להוראות היצרן. משך העבודה להחלפת מגבר הבלם האמור הוא 5 שעות והתיקון מבוצע במוסכי היבואן על חשבון היבואן.

בהקשר זה חשוב לציין שבישראל אסור לנסוע במשך זמן רב ברכב שלא ביצע ריקול. לפי התקנה, שנקראת תקנה 306, בעל רכב שמתעלם מריקול במשך חצי שנה לא יכול לעבור טסט עם הרכב וגם לא יכול לבצע העברת בעלות.

 

 

 

דלק מוטורס ריקול BMW

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד