כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
התעללות קשה

הסדר טיעון מקל: מנהל הסמינר שעמד בראש 'כת הזוועות' לא יישלח לכלא

הוא טען בפני הנשים שלא צריך לשאוף להביא ילדים לעולם | בנוסף, כל הצעת שידוכים היתה צריכה לקבל את אישורו המפורש

הסדר טיעון מקל: מנהל הסמינר שעמד בראש 'כת הזוועות' לא יישלח לכלא
אהרן רמתי בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר מספר שנים בהן התנהל משפטו של מנהיג הכת ומנהל סמינר באר מרים בבירה,  אהרון רמתי, היום (רביעי) הוא הודה והורשע בבית המשפט המחוזי בירושלים בהחזקה בתנאי עבדות. בעוד כחודש יימסר גזר הדין, זאת במסגרת עסקת טיעון מול הפרקליטות. רמתי יירצה תשעה חודשי עבודות שירות ולשלם פיצוי לקורבנות.

כזכור, לפני כארבע שנים פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', כי המשטרה פשטה על המדרשייה של הרב אהרן רמתי - באר מרים, בשכונת נווה צבי בירושלים.

יונתן זינדל, פלאש 90אהרן רמתי בביהמ"שצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חודשים ספורים קודם לכן מחלק הונאה בירושלים, פתח בחקירה בחשד כי כ-50 בנות חרדיות/דתיות המתגוררות במתחם, בהן קטינות, נשואות והורים לילדים - הוחזקו במקום בבידוד חברתי ותנאי עבדות, תוך ענישה אסורה וביצוע עבירות גם בילדים.

הפרשה הפכה פומבית במאי 2015 לאחר שהמשטרה פשטה על המדרשייה, שאז שכנה בשכונת סנהדריה, בעקבות טענות של הורים על כך שהרב מנהל כת במקום. מה שהביא לחידוש החקירה זו העובדה שחלק מהבנות, גם כאלה שלמדו שם במשך עשור, עזבו את המדרשייה והגישו תלונה במשטרה.

על פי חשד המשטרה, קטינים בני 5-11 חוו התעללות קשה, בנות הסמינר הוחזקו בתנאי עבדות, מה שבין היתר העלה חשד להתנהלות עם מוטיבים של כת.

בפשיטה של המשטרה, נעצר מנהיג הקהילה וכן תשע בנות להן יש חלק אקטיבי בפעילות. בנוסף עוכבו לחקירה 8 בנות ונשים. גם הפעם הפעילות נעשתה בשיתוף רשויות נוספות.

ראשיתה של הפרשה בדיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה קהילה הפועלת במעטה של סמינר נשים שחיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים, כשבראש הסמינר עומד אדם שעפ"י החשד מבצע עבירות שונות כלפיהן וכלפי ילדיהן, וזאת במשך שנים ארוכות.

יוסי פורמנסקיהסמינר של רמתי כפי שתועד ב-2012צילום: יוסי פורמנסקי

מכתב האישום שהוגש עלתה תמונה קשה של ניצול. בין היתר, רמתי טען בפני הנשים כי מוסד הנישואים אינו דבר רצוי עבורן, וגם הבאת ילדים לעולם אינה דבר שיש לשאוף אליו, בשל המצב הרוחני שבו העולם שרוי. כל שידוך של אישה מהסמינר היה צריך לקבל את אישורו הבלעדי. עוד נכתב כי הנאשם גרם לנשים להבין שכל פעולה בניגוד להוראותיו, לרבות בסמינר, תוביל אותן לגיהנום ותמיט עליהן אסונות שונים.

אהרון רמתי סנהדריה כת הזוועות הכת הירושלמית בית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד