כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הכנסת סיוע הומניטרי

דיווח: ישראל נערכת לפתוח את מעבר הגבול קרני

ישראל מתכוננת לפתוח מחדש את מעבר קרני כדי להקל על הסיוע לצפון עזה, כך אמר מקור ישראלי לרשת ABC. צפון עזה מבודד על ידי צה"ל

דיווח: ישראל נערכת לפתוח את מעבר הגבול קרני
מעבר קרני צילום: Wissam Nassar / Flash 90

ישראל נערכת לפתוח מחדש את מעבר הגבול קרני כדי להקל על כניסת הסיוע ההומניטרי לצפון רצועת עזה, כך אמר גורם מדיני ישראלי לרשת ABC.

ישראל סגרה את מעבר קרני, הממוקם על הגבול בין דרום מערב ישראל לצפון מזרח עזה, כאשר החמאס עלה לשלטון בהפיכה שהתרחשה בשנת 2007 בעזה. המעבר נסגר לצמיתות ב-2011.

צפון עזה מבודד על ידי צה"ל וכמעט מנותק לחלוטין מקבלת סיוע הומניטרי במשך שבועות, כך על פי טענות האו"ם.

בתוך כך, תוכנית המזון העולמית של האו"ם הודיעה כי היא מפסיקה את משלוחי סיוע המזון לצפון רצועת עזה "עד שיהיו תנאים המאפשרים חלוקה בטוחה".

ההחלטה התקבלה לאחר ששיירת האו"ם "הוקפה בהמוני אנשים רעבים". אותה שיירה עמדה בפני "תוהו ובוהו ואלימות עקב קריסת הסדר האזרחי" כשניסתה לחדש את מסעה צפונה ביום שני, כך לפי האו"ם.

"כמה משאיות נבזזו בין חאן יונס לדיר אל-בלח ונהג משאית הוכה. הקמח שנותר חולק באופן ספונטני מהמשאיות בעיר עזה, בתוך מתח רב וכעס נפץ", נמסר מהאו"ם בהצהרה. "ההחלטה להשהות את המשלוחים לצפון רצועת עזה לא התקבלה בקלות ראש, מכיוון שאנו יודעים שזה אומר שהמצב שם יתדרדר עוד יותר ויותר אנשים מסתכנים במוות מרעב".

חמאס עזה האו"ם מעבר קרני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד