כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
ביחד עם חטופים

דיווח ערבי: חשש בישראל כי סינוואר נמלט מהרצועה - למצרים

אתר סעודי מדווח כי בידי גורמים ישראלים מידע והערכות שמנהיגי חמאס ובהם יחיא א-סנוואר ואחיו מוחמד, עם עוד מספר בכירים הצליחו לברוח דרך המנהרות בין רפיח הפלסטינית ומצרים. המקור הביע דאגה ישראלית מבריחה של בכירי חמאס יחד עם חטופים

דיווח ערבי: חשש בישראל כי סינוואר נמלט מהרצועה - למצרים
יחיא סינוואר במנהרה צילום: דובר צה"ל

האתר הסעודי "אילאף" דיווח מפי מקורותיו כי לישראל מידע לפיו קיימת הערכה כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר, אחיו מוחמד ובכירים נוספים בהנהגת חמאס הצליחו להימלט דרך המנהרות שבין רפיח לסיני.

על פי הדיווח, שמבוסס על "גורם ביטחוני" עלום, בישראל חוששים שיחד עם סינוואר הוברחו חטופים. לדיווח אין אימות ממקור אחר. אתר "אילאף" מזוהה כפרו-סעודי ורואה אור בלונדון.

בתגובה לדיווחים בצה"ל הבהירו הבוקר כי: "אין לנו מידע שסינוואר נמלט למצרים".

עוד ציין המקור כי ישראל עקבה בשנים האחרונות אחר כשמונה מנהרות גדולות שיכולות להכיל מכוניות ומשאיות קטנות. לפי הדיוח, בכירי צבא מאמינים כי חמאס הבריח נשק איראני, טילים, ומל"טים וטכנולוגיות דרך המנהרות הללו, בנוסף להברחת אנשיו דרך סיני לצורך אימונים באיראן ובלבנון.

עוד דווח, כי בישראל חוקרים כיצד נמלט העיתונאי איש חמאס איסמעיל אבו עמר, שנפצע בהפצצה ישראלית לאחרונה, והגיע לקטאר לטיפול רפואי.

מקור אמר לעיתון כי שלטונות מצרים לא מצאו את שמו בקרב אלו שתואמו עם מצרים לצאת ממעבר רפיח, וכי שמו אינו בין היוצאים בימים האחרונים. המחבל אבו עמר תיעד לרשת אל ג'זירה את פלישת חמאס ורציחת ישראלים בבתיהם ב-7 באוקטובר.

מצרים מלחמת חרבות ברזל חטופים אל ג'זירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד