כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
הרוב לא הושג 

ההצעה להדחת עופר כסיף מהכנסת נדחתה

במליאת הכנסת נדחתה ההצעה להפסקת כהונתו של חבר הכנסת עופר כסיף. 85 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 11 שהתנגדו

ההצעה להדחת עופר כסיף מהכנסת נדחתה
עופר כסיף צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת דחתה הערב (שני) את הצעת ועדת הכנסת בדבר הפסקת חברותו בכנסת של חבר הכנסת עופר כסיף על פי סעיף 42א(ג) לחוק יסוד: הכנסת. 

85 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 11 שהתנגדו. על פי הוראות חוק יסוד: הכנסת, לאישור הצעת ועדת הכנסת דרוש רוב של 90 חברי כנסת, ועל כן ההצעה לא התקבלה.

0_zu0mnh33 

יו"ר הקואליציה אופיר כץ אמר בפתח הדיון על הדחת כסיף: "חשוב לי להגיד לחברי הכנסת המתלבטים, אם לא תצביעו בעד, אתם תנרמלו התנהגות של פגיעה במדינת ישראל, התנהגות של לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה״ל, של תמיכה בטרור, של הלל למחבלים. זה על ראשכם. 

אם כנסת ישראל לא תעמוד איתנה מול מי שבא לפגוע במדינת ישראל, מה ימנע מחברי הכנסת פה להפוך להיות העזמי בשארה והבאסל גטאס הבאים?".

יצוין כי המפלגות החרדיות הצביעו בעד וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע למליאת הכנסת לתמוך בהדחה יחד עם כל סיעת ש"ס.

מהומה במליאה אחרי כישלון הדחת כסיף

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "מצער שאביגדור ליברמן וישראל ביתנו מעדיפים לעשות סיבוב על חיילי צה״ל במקום באמת להדיח את עופר כסיף בדרך הנכונה - להסיר את חסינותו ולהעמיד אותו לדין".

מוקדם. יותר, בישיבת הסיעה של יהדות התורה דנו בהצעה ולא הכריעו סופית אם לתמוך בהדחתו של חה"כ עופר כסיף. עם זאת, בסופו של דבר כלל החכי"ם תמכו בהדחה

בצהריים ח"כ איימן עודה נצפה נכנס ללשכת ח"כ ישראל אייכלר בכנסת כדי לשכנעו לא לתמוך בחוק.

חרבות ברזל עופר כסיף הדחת כסיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד