כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
אסף "צדקה" במסגדים

תושב הנגב העביר כסף לסאלח אל-עארורי בטורקיה

תושב הנגב ששימש בעבר כבכיר בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית נפגש בטורקיה עם בכיר חמאס סאלח אל-עארורי - שחוסל בידי ישראל | מכתב האישום שהוגש נגדו עולה כי הוא ביצע שימוש ציני באיסוף תרומות לטובת צדקה ממסגדים בנגב, תוך שבפועל הכספים הועברו על ידו לפעיל חמאס ברצועה

תושב הנגב העביר כסף לסאלח אל-עארורי בטורקיה
סאלח אל-עארורי צילום: רשתות ערביות

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומחוז דרום במשטרה, במהלך חודש ינואר 2024 נעצרו אוסאמה אלעוקבי ואשתו סמאח, אזרחים ישראלים תושבי חורה שבנגב, בחשד לקשר עם פעילי חמאס בחו"ל.

אוסאמה אלעוקבי, בעברו פעיל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, עד להכרזתה בשנת 2015 כהתאחדות בלתי מותרת, בין היתר, לאור פעילות משותפת עם תנועת החמאס. אוסאמה מוכר לאורך השנים כמי שמזדהה עם אידיאולוגיה קיצונית כנגד מדינת ישראל ומוסדותיה ואף מעורב בנשיאת דרשות במסגדים ופרסומים ברשתות החברתיות, תוך עידוד השתתפות בפעילות אלימה במסגד אלאקצא.

במסגרת חקירתו בשב"כ ובימ"ר נגב וממצאים שנתפסו בביתו, נחשפה תמיכה והזדהות עם אידיאולוגית החמאס, לצד ראיות כי העביר סיוע כספי לפעיל חמאס ברצועת עזה בהיקף של עשרות אלפי ש"ח במשך שנים.

עוד עולה מהחקירה כי ביצע שימוש ציני באיסוף תרומות לטובת צדקה ממסגדים בנגב, תוך שבפועל הכספים הועברו על ידו לפעיל חמאס ברצועת עזה.

ממצאי החקירה בשב"כ ובימ״ר נגב העלו כי אוסאמה עמד בקשר עם בכירי חמאס בחו"ל במספר הזדמנויות, נפגש עימם באופן אישי במסגרת טיסותיו לטורקיה , זאת תוך שימוש באשתו ככיסוי למצג שווא של טיול זוגי. במסגרת פגישות אלו גייס אוסאמה כספים מפעילי החמאס בעבור פעילותו בנגב.

במהלך ביקורו האחרון בטורקיה בחודש יוני 2023, השתתף אוסאמה בפורום מצומצם בו נפגש, הן עם בכיר חמאס המקורב לצמרת הנהגת החמאס בחו"ל, והן עם צאלח עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אשר נהרג בלבנון בחודש ינואר 2024.

עם תום חקירתו בשב"כ ובמשטרה, הגיש עו״ד יריב צרי מפרקליטות מחוז דרום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד אלעוקבי המייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

חמאס טורקיה שב"כ כתב אישום מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד