כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
בישיבת הסיעה

סמוטריץ': יש להביע התנגדות נחרצת להקמת מדינה פלסטינית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בישיבת הסיעה: "מול כל צעד חד צדדי שינקטו כנגד מדינת ישראל, ישראל תפעל באופן חד צדדי לביטול הסכמי אוסלו" | לפיד: "החוק החדש שהגשנו יהיה חד ופשוט: מי שמשתמט, לא יקבל כסף"

סמוטריץ': יש להביע התנגדות נחרצת להקמת מדינה פלסטינית
כנס 'נחלה' בירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר היום (שני) בנאומו בפתח ישיבת הסיעה: "אני קורא לראש הממשלה נתניהו להודיע מפורשות כי צעדים חד צדדיים יענו בצעדים חד צדדים. מול כל צעד חד צדדי שינקטו כנגד מדינת ישראל, ישראל תפעל באופן חד צדדי לביטול הסכמי אוסלו, להפסקה מוחלטת ומיידית של כל הכספים המועברים לרשות הפלסטינית, ולפירוק מלא של הרשות הפלסטינית". 

עוד אמר: "הטענות המופרכות שנשמעות כלפינו שוב ושוב מאזורי השמאל בתקשורת ומכל מיני גנרלים בדימוס שגדלו על ברכי אוסלו שמאשימים אותנו בכך שאין לנו יעדים מדיניים למלחמה בעזה פשוט מדהימות. בשמאל כמו בשמאל, אם אתה לא מאמץ את היעדים המדיניים המסוכנים שלו אז אין לך יעדים מדיניים. כי הרי לא יכול להיות דבר כזה יעד מדיני שלא נשען על כניעה ונסיגות וויתורים וחלוקת הארץ ומסירת שטחים והקמת מדינת טרור". 

בהמשך אמר סמוטריץ': "בעקבות הפרסומים החוזרים על כך שבכוונת ממשל ביידן וגורמים מדיניים נוספים לכפות על ישראל יעד מדיני מסוכן ולקדם יוזמה להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים והכרה חד צדדית בה, בסוף השבוע שעבר פניתי לראש הממשלה נתניהו ודרשתי ממנו שממשלת ישראל תקבל החלטה השוללת זאת מכל וכל. אני שמח שהוא נענה לפנייתי והביא לממשלה אתמול החלטה שהתקבלה פה אחד ולפיה הממשלה מתנגדת לכל תכתיב מדיני חד צדדי, והיום זה יובא לאישור הכנסת ואני מצפה שהיא תתקבל בעזרת השם ברוב עצום של המפלגות הציוניות. רק המפלגות הערביות תומכות הטרור יצביעו נגד מן הסתם. אני מתקשה להאמין שמפלגה שמגדירה עצמה ציונית ודמוקרטית תוכל לתמוך בכפייה חיצונית ולא דמוקרטית על ישראל להתאבד ולסכן את בטחונה". 

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת ׳יש עתיד׳: "יש עתיד הניחה היום על שולחן הכנסת חוק גיוס אמיתי. חוק שיוביל לזה שיהיה באמת שוויון בנטל. המדינה בטח לא יכולה להמשיך להעביר כספים לאלה שמשתמטים. החוק החדש יהיה חד ופשוט: מי שמשתמט, לא יקבל כסף". 

"מלבד הצעת החוק שהונחה הוצאתי היום מכתב לשר הבטחון יואב גלנט, כתבתי לו שם, "לא נוכל להמשיך למלא את הרחובות בסיסמאות של 'ביחד ננצח', אם לא ביחד נתגייס", הוסיף.

סמוטריץ יאיר לפיד ישיבת סיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד