כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"קמפיין פוליטי"

טיבי במסר לחכי"ם החרדים: "הצבעה בעד ההדחה - טעות קשה"

חה"כ אחמד טיבי קורא לחברי הכנסת החרדים שלא לתמוך בהדחת ח"כ עופר כסיף. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר: "אסור לחכי"ם החרדים לשחק לידי הקמפיין הפוליטי השקוף של ליברמן שנוא נפשם"

טיבי במסר לחכי"ם החרדים: "הצבעה בעד ההדחה - טעות קשה"
חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לקראת ההצבעה במליאת הכנסת על הדחת ח"כ עופר כסיף (חד"ש) שחתם על עצומה התומכת בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בגין "רצח עם" בעזה, ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) קורא לחברי הכנסת מהמפלגות החרדיות שלא להצביע בעד ההדחה.

טיבי אמר ל'בחדרי חרדים': "אסור לחכי"ם החרדים לשחק לידי הקמפיין הפוליטי השקוף של ליברמן שנוא נפשם. היום זה עופר כסיף, מחר זה אייכלר, פינדרוס או חכי"ם ערבים בכלל. אין שום סימוכין משפטיים להדחה. הצבעה שלהם בעד ההדחה תהיה טעות קשה".

כפי שדיווחנו מוקדם יותר היום, על מנת שההדחה תאושר, נדרשת תמיכה של 90 חברי כנסת לפחות, ועד עתה גוייסו 78 חברי כנסת שהצהירו כי יתמכו במהלך.

מנגד, 19 ח"כים ביניהם גם חברי כנסת מיהדות התורה (גפני, אשר, אייכלר וטסלר) לא השיבו כיצד הם מתכוונים להצביע, ו- 23 הודיעו שהם מתנגדים ליוזמה. 

הערכה היא כי יהיה קשה לגייס למהלך 90 חברי כנסת וההצעה ככל הנראה לא תעבור.

ביש עתיד ובמחנה הממלכתי הודיעו על חופש הצבעה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד ותשעה חברי כנסת נוספים מהמפלגה הודיעו כי יתנגדו למהלך ומנגד שמונה חכי"ם הודיעו כי יתמכו. שישה חברי כנסת טרם השיבו.

במחנה הממלכתי הדעות חלוקות גם. חה"כ אלון שוסטר הודיע כי יתנגד להצעה כשמנגד השר חילי טרופר, חה"כ םפנינה תמנו שתה וחברי הכנסת מטעם תקווה חדשה הודיעו כי יתמכו. גנץ ואייזנקוט טרם השיבו.

אחמד טיבי עופר כסיף מליאת הכנסת הדחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד