כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
מחשש לקריסה

ממשל ביידן מנסה לעקוף חוק שמונע ממנו לתרום ישירות לרשות הפלסטינית

המצוקה הפיננסית של הרשות הפלסטינית מאיימת על תוכניות ארה"ב לגבי עזה לאחר המלחמה. ממשל ביידן מחפש דרכים להשיג כספים לרשות הפלסטינית כדי לעזור לה לשלוט ברצועת עזה

ממשל ביידן מנסה לעקוף חוק שמונע ממנו לתרום ישירות לרשות הפלסטינית
אבו מאזן ובכירי הרשות צילום: Flash 90

ממשל ביידן מחפש לתמוך כלכלית ברשות הפלסטינית על רקע אזהרות של גורמים רשמיים ברמאללה כי הכסף עלול להיגמר, מה שעלול לסכן את תקוות ארה"ב שהרשות תוכל לשלוט בעזה כאשר המלחמה בחמאס תסתיים. 

על פי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', הממשל מנסה לעקוף חוק שמונע ממנו לתרום ישירות לרשות הפלסטינית, תוך שהוא גם לוחץ על בעלי ברית לתת יותר כסף לרשות, כך אמרו גורמים אמריקאים. גורמים רשמיים פלסטינים הזהירו שייגמר להם הכסף הדרוש לתשלום משכורות ולספק שירותים ממשלתיים חיוניים כבר בסוף פברואר, כך אמרו גורמים רשמיים בארה"ב.

פקידים אמריקאים אמרו שהם מודאגים שללא גידול בהכנסות, הרשות לא תהיה יציבה מספיק כדי לשמור על אחיזתה בשלטון בגדה המערבית, שלא לדבר על להיות בעמדה לקחת על עצמה תפקיד מורחב בעזה.

מצוקתה הפיננסית של הרשות מגבילה גם את יכולתו לבצע שינויים במבנה הרשות שלטענת ארה"ב נחוצים כדי להבטיח תמיכה מישראל ומהציבור הפלסטיני. הרשות הפלסטינית עם האשמות על שחיתות ובקשרים עם קיצוניים שהובילו לקיצוץ הכספים של ארה"ב מלכתחילה.

הרשות הפלסטינית הסתמכה לאורך השנים על סיוע מארה"ב ואירופה ועל הכנסות ממסים שגבתה ישראל. קיצוץ בסיוע של ממשל טראמפ הכניס את הרשות ברמאללה למצב פיננסי רע, והשעיית ההכנסות הישראליות ממסים לאחר התקפות חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר הותירה את ממשלת רמאללה "על סף קריסה פיננסית", כך אמר פקיד פלסטיני בכיר אמר ל"וול סטריט ג'ורנל".

ארה"ב מוגבלת ביכולתה לספק תמיכה ישירה לרשות. במרץ 2018, הקונגרס חוקק את חוק טיילור פורס, השעיית סיוע כלכלי של ארה"ב לרשות הפלסטינית בגלל הנוהג שלה לשלם למחבלים פלסטינים שהואשמו בטרור ולקרובי משפחתם.

הגדלת הסיוע לרשות מצד האיחוד האירופי נראית לא סבירה. "האיחוד האירופי כבר עושה הרבה מאוד, אבל אני לא רואה שאנחנו עומדים להגדיל את התמיכה שלנו מבחינה כלכלית", אמר הנציג המיוחד של האיחוד האירופי לתהליך השלום במזרח התיכון, סוון קופמנס. 

 

 

הרשות הפלסטינית עזה חמאס ארצות-הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}