כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
הסיוע מתעכב

ממשל ביידן האשים את הקונגרס בנפילת עיר אוקראינית לידי הרוסים

אוקראינה הורתה לחייליה ליסוג מהעיר אבדייבקה, ההפסד הגדול הראשון של אוקראינה בשדה הקרב מאז נפילת העיר בחמוט בשנה שעברה. הסנאט אישר חבילת סיוע צבאית של 60.1 מיליארד דולר לאוקראינה, אך הסיוע מותנה באישור בית הנבחרים

ממשל ביידן האשים את הקונגרס בנפילת עיר אוקראינית לידי הרוסים
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה צילום: Pixabay

ממשל ביידן מסר היום שבת כי הנסיגה הצבאית האוקראינית מהעיר אבדייבקה היא תוצאה של אי העברת כסף נוסף כדי לתמוך במאמץ המלחמתי של קייב.

אוקראינה הורתה לחייליה ליסוג מהעיר אבדייבקה לפני עלות השחר ביום שבת, ההפסד הגדול הראשון של אוקראינה בשדה הקרב מאז נפילת העיר בחמוט בשנה שעברה.

"זו העלות של חוסר מעש מצד הקונגרס", אמרה אדריאן ווטסון, דוברת המועצה לביטחון לאומי. "האוקראינים ממשיכים להילחם באומץ, אבל חסרה להם אספקה".

הסנאט אישר השבוע חבילת סיוע צבאית של 60.1 מיליארד דולר לאוקראינה, אך הסיוע מותנה באישור בית הנבחרים, שם הודיע ​​היו"ר מייק ג'ונסון כי אינו מתכוון להעלותו להצבעה בשל חילוקי דעות. ממשל ביידן ניסה במשך חודשים להשיג מימון נוסף, בטענה שנגמרה לאוקראינה הארטילריה, הגנה אווירית ותחמושת נוספת.

הדוברת אדריאן ווטסון אמרה שבית הנבחרים צריך לאשר את החלטת הסנאט.

"זה קריטי שהבית יאשר מימון נוסף לאוקראינה ללא דיחוי כדי שנוכל לספק לאוקראינה את התחמושת הארטילרית וציוד קריטי אחר שהם צריכים כדי להגן על ארצם", אמרה.

תומכי הסיוע בוחנים דרכים לכפות הצבעה על הצעת הסנאט, הכוללת גם סיוע לישראל וטייוואן וכן סיוע הומניטרי לפלסטינים, או ליצור חבילה שעשויה לזכות באישורו של ג'ונסון.

ביום חמישי אמר ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי, כי המאבקים של אוקראינה באבדייבקה הם תוצאה של מחסור בתחמושת ארטילרית.

"ארה"ב לא יכלה לשלוח פגזי ארטילריה נוספים לאוקראינה מכיוון שהקונגרס לא אישר מימון נוסף", אמר קירבי. "כתוצאה מכך, כוחותיה של אוקראינה לא הצליחו להתמודד בהצלחה עם גלי החיילים שרוסיה שלחה לעיר".

קירבי אמר שללא סיוע נוסף לאוקראינה, ההתקדמות הרוסית שנראתה באבדייבקה תחזור על עצמה בחלקים אחרים של החזית. גורמים אמריקאים גם הזהירו כי עד מרץ, התחמושת של ההגנה האווירית עלולה להסתיים, מה שיאפשר ליותר טילים רוסיים ומל"טים איראניים לפגוע במטרותיהם בקייב ובמרכזי אוכלוסייה אחרים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד