כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
הבקשה נדחתה

ישראל: דרום אפריקה משמשת כזרוע משפטית לארגון חמאס

לאחר שדרום אפריקה דרשה שבית הדין הבינלאומי יורה לישראל לא להיכנס לרפיח, בית הדין סרב, אך חזר על ההחלטה מהחודש שעבר. משרד החוץ הגיב: "הניסיון הכושל של דרום אפריקה לפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה מול ארגון הטרור חמאס, הוא הוכחה נוספת לכך שטיעוניה מופרכים וחסרי בסיס"

ישראל: דרום אפריקה משמשת כזרוע משפטית לארגון חמאס
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

בית הדין הבינלאומי לצדק סירב לפרסם צו נגד פעולה ישראלית ברפיח וחזר במקום זאת על פסיקתו בחודש שעבר שהנחה את ישראל לנקוט בפעולה למנוע "רצח עם".

בית הדין פסק כי אין צורך בצו חדש, ודרשה את ציות הצו הקודם "מיידי ואפקטיבי" כולל הכנסת סיוע הומניטרי נוסף והבטחה שפעולות הצבא לא יובילו לרצח עם.

כזכור דרום אפריקה ביקשה מבית המשפט להתערב לעצור את ההתקדמות המתוכננת של ישראל ברפיח, והתלוננה כי פעולה צבאית כזו תגרום ל"הרג, פגיעה והרס בקנה מידה גדול".

בפסק הדין האחרון של בית המשפט שניתן ביום שישי, נאמר שהם מכירים ב"מצב המסוכן" בעזה, לבית המשפט אין אמצעים לכפות על מדינות לפעול בהתאם להחלטותיו. המשפט בתיק העיקרי בשאלה אם ישראל מבצעת רצח עם עשוי להימשך חודשים או שנים עד להחלטה.

דרום אפריקה בירכה על פסיקת בית המשפט, ולשכתו של הנשיא סיריל רמאפוסה האנטישמי מסרה בהצהרה כי "דרום אפריקה תמשיך להשתמש בערוצים קיימים כגון מועצת הביטחון של האו"ם כדי להבטיח יישום מלא ויעיל של פסיקת בית המשפט מינואר בתיק המאשים את ישראל בביצוע רצח עם במלחמה. בהחלטה זו אמר בית המשפט כי על ישראל לנקוט פעולות למניעת פעולות של כוחותיה בעזה האסורות על פי אמנת רצח העם משנת 1948".

מממשרד החוץ נמסר: "הניסיון הכושל של דרום אפריקה לפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה מול ארגון הטרור חמאס, הוא הוכחה נוספת לכך שטיעוניה מופרכים וחסרי בסיס. ‏דרום אפריקה משמשת בפעולותיה כזרוע משפטית לארגון הטרור חמאס ומנסה לקדם את האינטרסים של ארגון הטרור, אשר פועל מתוך האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה ובעיר רפיח כפי שראינו במבצע החילוץ של בני הערובה בתחילת השבוע".

עוד נמסר: "‏ישראל פועלת ותמשיך לפעול על בסיס זכותה להגן על אזרחיה ולהביא לשחרור החטופים, תוך מחויבות לחוק הבינ״ל, לאפשר העברת סיוע הומניטרי ולעשות כל מאמץ למנוע פגיעה באזרחים בלתי מעורבים בעוד מחבלי החמאס מבצעים פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ותוקפים את אזרחי מדינת ישראל תוך שהם משתמשים באוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה כמגינים אנושיים".

‏שר החוץ ישראל כ"ץ מסר: "נמשיך להיאבק נגד עלילת הדם שמובילה דרום אפריקה ולעמוד על זכותנו להגן על עצמנו מול מרצחי החמאס הנאצים".

דרום אפריקה חמאס מלחמת חרבות ברזל בית הדין הבינלאומי בהאג משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד