כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
לפיד תוקף

מבקר המדינה דורש את יומני ראשי הממשלה

לשכת המבקר פנתה ללשכתו של ראש הממשלה, וביקשה לקבל את יומני הפגישות של ראשי הממשלה מאז שנת 2022 ועד פרוץ המלחמה. לפיד: "הבדיקה נועדה כדי לסייע לראש הממשלה לחמוק מוועדת החקירה הממלכתית"

מבקר המדינה דורש את יומני ראשי הממשלה
מתניהו אנגלמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן החל לאחרונה באיסוף חומרים במטרה להתחיל את הליך הבדיקה של אירועי 7 באוקטובר.

על פי דיווח בחדשות 13, במסגרת האיסוף, לשכתו פנתה היום (חמישי) ללשכתו של ראש הממשלה, וביקשה לקבל את יומני הפגישות של ראשי הממשלה מאז שנת 2022 ועד פרוץ המלחמה: בנימין נתניהו, יאיר לפיד ונפתלי בנט. זאת במסגרת איסוף החומרים לבדיקה, ויחד עם פרוטוקולים של ישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את החלטת המבקר, ומסר לראש המטה של ראש הממשלה נתניהו, צחי ברוורמן שפנה לקבל את אישורו: "למרות שמדובר בבדיקה מטעם מבקר שאינו ראוי לאמון ומבצע את הבדיקה רק כדי לסייע לראש הממשלה לחמוק מוועדת החקירה הממלכתית המתחייבת, אני מאשר את מסירת היומנים בהתאם לחוק, וזאת בתנאי שראש הממשלה המכהן ימסור גם הוא את יומניו".

המבקר מסר בתגובה: "ככל שהאמירה של ראש האופוזיציה נכונה, מדובר באמירה חמורה כלפי מוסד ממלכתי המבצע ביקורת נוקבת ומקיפה על כלל הדרגים, המדיני, הצבאי והאזרחי. האמירה אינה עולה בקנה אחד עם העובדה שיו"ר הוועדה לביקורת המדינה מטעם מפלגתו של יו"ר האופוזיציה (הכוונה לח"כ מיקי לוי) היה הפוליטיקאי היחיד שדרש ממבקר המדינה לפתוח בביקורת המדוברת. הבדיקה תיערך תוך התעלמות מרחשים פוליטיים לא עניניים".

מתניהו אנגלמן בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל יאיר לפיד מבקר המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד