כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
מחפש עבודה

המטפל הפיליפיני שנחטף מניר עוז ושוחרר, שב לישראל

ג'ימי פצ'אקו, המטפל הפיליפיני שנחטף מניר עוז ושוחרר, שב לישראל ומחפש עבודה: "אמרתי לאשתי ולילדים - אני אוהב את ישראל ורוצה לשוב. לפני שטסתי לפיליפינים סירבתי לטוס בלי אשרת חזרה"

 המטפל הפיליפיני שנחטף מניר עוז ושוחרר, שב לישראל
קיבוץ ניר עוז אחרי מתקפת חמאס צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ג'ימי פצ'אקו (32) מהפליפינים, חי בקיבוץ ניר עוז והיה מטפלו המסור במשך יותר מארבע שנים, של אמיתי בן צבי הי"ד שהיה בן 80 בהרצחו, לו הוא מקפיד לקרוא "אבא". אמיתי נרצח וג'ימי נחטף לעזה אחרי שסירב לעזוב את ג'ימי כשהמחבלים חדרו לביתם. בריאיון ששודר הבוקר ב"בוקר טוב ישראל" עם אפי טריגר בגל"צ, הוא סיפר על החלטתו לשוב לישראל ולחפש עבודה כמטפל: "החלטתי שאני שוכח שזה קרה לי, לא רוצה לזכור כלום. כיום אני מחפש עבודה, אבל באזור תל אביב - לא בגבולות". 

ג'ימי סיפר על הרגעים הדרמטיים בשחרור מהשבי: "לא האמנתי כשאמרו לי שאשוחרר, כשיצאתי מהמנהרה בכיתי כי ראיתי אור שמש פעם ראשונה אחרי 49 ימים, דמעות של שמחה. אמרתי לעצמי - עכשיו אחזור לישראל ואראה את המשפחה שלי".

בריאיון לשי ישראל ג'ימי סיפר בכעס ששאל את מחבלי חמאס במנהרה - מדוע הם חטפו עובדים זרים: "לא אכפת להם אם אתה פיליפיני או ישראלי. כששאלתי אותם למה הם עשו את זה, הם אמרו שזו 'טעות גדולה', אני לא יודע לאיזו טעות הם מתכוונים, שאני עובד בישראל או שהם חטפו אותי?".

ג'ימי שחזר את התנאים הקשים בשבי: "זה היה סיוט מתמשך עבורי, החמצן לא היה מספיק. הם בעטו בי ועינו אותי". בהתחלה היה ג'ימי בחדר קטן במנהרה עם עופר קלדרון וירדן ביבס, ולאחר מכן עבר לקבוצה גדולה יותר, עם חטופים רבים שהכיר מניר עוז. הוא העיד שקיבל מעט מזון בתקופת השבי, בה השיל ג'ימי 14 קילו ממשקלו: "אכלנו פיתה ביום, ולפעמים כשהיו הפצצות רק חצי פיתה ביום. 12 בצהריים - ארוחת בוקר, צהריים וערב. כשחטפו אותי שקלתי 76 קילו, כששבתי ירדתי ל-62 בלבד".

ניר עוז מלחמת חרבות ברזל חמאס שחרור חטופים פיליפינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד