כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
בגלל המלחמה

ביידן מנע גירוש 6000 פלסטינים מארה"ב

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על הארכת אשרות השהייה של כ-6,000 פלסטינים הנמצאים במדינה בגלל המלחמה בעזה. היועץ לביטחון לאומי הודיע כי ההחלטה הגיעה "בעקבות התנאים ההומניטריים בעזה שהידרדרו משמעותית אחרי מתקפת הטרור הנוראית של חמאס ב-7 באוקטובר"

ביידן מנע גירוש 6000 פלסטינים מארה"ב
פלסטינים ברפיח צילום: Atia Mohammed/Flash90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על הארכת אשרות השהייה של כ-6,000 פלסטינים הנמצאים במדינה והיו מיועדים לגירוש, כדי לספק להם "מקלט זמני בטוח" בגלל המלחמה בעזה.

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן הודיע על כך "בעקבות התנאים ההומניטריים בעזה שהידרדרו משמעותית אחרי מתקפת הטרור הנוראית של חמאס ב-7 באוקטובר, והתגובה הצבאית של ישראל".

ההחלטה תמנע את הגירוש במשך 18 החודשים הבאים, כ-6,000 פלסטינים זכאים לכך במסגרת תוכנית בשם Deferred Enforced Departure, המאפשרת למהגרים שמולדתם נמצאת במשבר להישאר בארצות הברית ולעבוד חוקית.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי ביידן אמר על ההחלטה "אזרחים רבים נותרו בסכנה בעזה לאחר התקפות חמאס ב-7 באוקטובר, לכן, אני מנחה את דחיית ההרחקה של פלסטינים מסוימים שנמצאים בארצות הברית", אמר.

ההחלטה מגיעה כאשר ביידן מתמודד עם לחץ אצלו בבית בגלל המלחמה, במיוחד בקרב ערבים אמריקאים שפעם היו מצביעים לו בוודאות. בשבועות האחרונים, קבוצות פרו-פלסטיניות הפגינו מחוץ לעצרות הקמפיין שלו, בקריאות "רצח עם ג'ו".

יש כמה הסתיייגויות לצו של ביידן. פלסטינים שהורשעו בעבירות פליליות או כאלה "שנחשבים כאיום לביטחון הציבור" לא יהיו מוגנים מפני גירוש, אמר ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של מר ביידן, בהצהרה.

 

 

ארצות הברית פלסטינים מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד