כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
מקווים לשינוי

אכזבה בקהילה היהודית: הטיסות הישירות בוטלו

בקרב הקהילה היהודית בדרום אפריקה ישנה אכזבה לאחר שחברת אל על השעתה את הטיסות הישירות מדרום אפריקה לישראל. אנשי הקהילה: "ההחלטה עלולה לפגוע בקהילה ובקשרים עם ישראל ולדרדר את המצב עוד יותר". חברת אל על: "מדובר בהשהיית הקו ולא בביטולו. אל על ממשיכה כל העת לבחון את הביקוש ליעדיה"

אכזבה בקהילה היהודית: הטיסות הישירות בוטלו
בית כנסת בדרום אפריקה צילום: באדיבות המצלם

חברת אל על השהתה לאחרונה את הטיסות הישירות מדרום אפריקה לישראל בשל אילוצים שונים, הנוסעים חיפשו אלטרנטיבות בטיסה לישראל דרך אתיופיה או טורקיה. 

אנשי הקהילה נותרו מאוכזבים מההחלטה, הם טענו כי הקהילה היהודית "נשארה נאמנה כל השנים לאל על. חיה פה קהילה ציונית שתומכת בישראל ללא סייג, רובה קהילה אורתודוכסית, ששומרת על צביון יהודי וציוני. בעלת קשרים הדוקים עם ישראל. לרבים יש ילדים, נכדים וקרובים בישראל והם מרבים להגיע לארץ.".

עוד סיפרו: "הקהילה חיה ב״מלחמה״ מתמדת נגד תנועת ה-BDS האנטישמית, ארגונים רבים תומכי פלסטין, ממשלה שתומכת בחמאס ובאיראן. כמו כן לטענתם קיימים במדינה מחנות אימונים של חמאס דרום אפריקה מקדמת בברכה את ליילה ח'אלד מחבלת בארגון החזית העממית לשחרור פלסטין וחברה במועצה הלאומית הפלסטינית. ח'אלד ידועה בעיקר בשל פעילותה בחטיפת מטוסים בשנות ה-1970".

אנשי הקהילה סיפרו כי העובדה שאל על טסה לדרום אפריקה "זה ניצחון עבור הקהילה היהודית והנוצרים שתומכים בנו. המסר של אל על פוגע אנושות בקהילה ובישראל. רבים לא מבינים את גודל העניין. שונאי ישראל רק מחכים לרגעים כאלה וזה מעודד אותם להרים ראש ולתבוע מממשלת דרום אפריקה עוד פעילות נגד ישראל".

מחברת אל על נמסר: "הקו של חברת אל על לדרום אפריקה התאפיין בירידה משמעותית בביקושים לאורך השנים האחרונות, וכעת כחלק מהשלכות המלחמה אנו עדים לצניחה דרמטית בביקוש לטוס ליעד זה. אל על מדייקת את הפעילות שלה ומנתבת את מטוסיה לקווים מבוקשים ע"י הנוסעים. נדגיש כי מדובר בהשהיית הקו ולא בביטולו, וכי אל על ממשיכה כל העת לבחון את הביקוש ליעדיה".

אל על דרום אפריקה מלחמת חרבות ברזל ביטול טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד