י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הדיון הוסר ברגע האחרון

החשש של התושבים מהמנהרות במודיעין עילית

בין שכונות נאות הפסגה וחפציבה במודיעין עילית ישנן מנהרות מבטון המשמשות לניקוז. באחרונה הסירו את הבטונדות והרשתות מה שגרם לגל גניבות וקיים חשש ממפגע ביטחוני. דיון שהיה אמור להתקיים בכנסת הוסר מסדר היום לבקשת שר הביטחון

החשש של התושבים מהמנהרות במודיעין עילית
המנהרות במודיעין עילית צילום: באדיבות המצלם

דיון במליאת הכנסת על הסכנה הביטחונית האורבת לתושבי נאות הפסגה וחפציבה בוטל ברגע האחרון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתחילת השבוע הגיש ח"כ יוסף טייב הגיש הצעה דחופה בנושא: "שכונות נאות-הפסגה וחפציבה במודיעין עילית חשופות למסתננים מבילעין עקב פתיחת החסמים במנהרות הבטון".

היום (רביעי) הסיר טייב את ההצעה מסדר היום, לבקשת לשכת שר הביטחון יואב גלנט. מלשכת השר העבירו תשובה בכתב בחתימתו, אולם היא לא סיפקה את ח"כ טייב (ולא את התושבים להם העביר את המכתב). בלשכת השר התחייבו להוסיף ולטפל בשתי נקודות עליהן הצביע טייב. לאור התחייבות שהדבר ייעשה, ניאות הח"כ המציע לא להעלות את הנושא במליאה כהיענות לבקשת לשכת השר ומתוך הוקרה והתחשבות בשר הביטחון הממוקד כל כולו במלחמה בעזה.

בדברי ההסבר להצעתו כתב: "בין השכונות נאות-הפסגה וחפציבה לבין היישוב בילעין ישנם מנהרות רחבות מבטון המשמשות לניקוז. כדי למנוע הסתננות גנבים או אף מחבלים הונחו מצד העיר בטונדות ומכיוון בילעין הוצבו רשתות. אלו ואלו הוסרו לאחרונה, ככל הנראה בידיעת הצבא ומנהלת קו התפר האחראים לשלום ביטחון תושבי מודיעין עילית, והמצב כרגע הוא שהמעבר פרוץ. יוטעם כי גם אופנוע יכול לעבור במנהרות הללו. עובדה זו כבר גררה גל גניבות, והחשש הוא ח"ו גם ממפגע ביטחוני". יודגש כי מנהרות אלו הן מתחת לקו התפר, ונוצר מצב שקו התפר מתוחזק בעוד מתחתיהם יכולים תושבי בילעין לעבור בנקל.

בתשובה בכתב צה"ל לא רק מאשר את הפרטים אלא מעיד שהוא זה שמסיר את הרשתות הקיימות מהצד הפלשתיני של המנהרות: "בימי גשם מפעילה המנהלת נוהל לפתיחת הסבכות (כלומר הרשתות) למניעה של קריסת המכשול כתוצאה מכמויות המים הגדולות שעוברות במעברים שתחתיו. נוהל זה נקרא נוהל סערה במסגרתו אנו מצמצמים עד למינימום את פרק הזמן הדרוש לפתיחת הסבכה במעבר המים". בתשובה מדווח הצבא ומנהלת גבולות התפר כי מעבירי המים היו פרוצים לחלוטין מתאריך 25 לחודש ינואר ועד 4 לפברואר. עוד טוען הצבא כי כל פתיחת סבכה מתואמת מול החטיבה המרחבית, ומוסיף שעל ביטחון הפנים במודיעין עילית אחראית המשטרה ולא הצבא.

ח"כ יוסף טייב נועד עם התושבים שפנו אליו ואלו טענו כי בדיוק נגד זה הם קובלים: "לא ייתכן שבימי הגשמים מנהרות המים יהיו פרוצות לחלוטין". לדבריהם גנבים חודרים דרך קבע ליישוב דרכם ובאותה מידה יכולים ח"ו לעבור גם חורשי מזימות חמורות פי כמה. זאת ועוד: צה"ל מפנה את התושבים למשטרה אולם הוא זה שמסיר את הרשתות, כך שהאחריות רובצת עליו. כאמור, טייב סיכם עם לשכת שר הביטחון שהם יחפשו פתרון לטענות התושבים באופן שגם בימות הגשמים הגשרים הללו יהיה בלתי עבירים.

מודיעין עילית חפירת מנהרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}