י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מייצגים כ-30 משפחות

כמאה צרפתים-ישראלים נחתו בפריז בכדי להשתתף במחווה

משלחת של עמותת "משפחה אחת" הגיעה לפריז לפגישה עם הנשיא מקרון במטרה להנציח אזרחים צרפתים שנפגעו מהטבח ב-7 באוקטובר. כמאה צרפתים-ישראלים, המייצגים כ-30 משפחות, נחתו בפריז בכדי להשתתף במחווה הצרפתית

כמאה צרפתים-ישראלים נחתו בפריז בכדי להשתתף במחווה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ממשלת צרפת קיימה היום, רביעי, טקס ממלכתי להוקרת 42 אזרחים צרפתים שנפצעו או נרצחו במתקפת חמאס בישראל ב-7 באוקטובר. הטקס, שנערך ב-Les Invalides בפריז, בדיוק 4 חודשים לאחר המתקפה, הועבר בשידור חי והוקרן ב"כיכר החטופים" בתל אביב.

כמאה צרפתים-ישראלים, המייצגים כ-30 משפחות, נחתו בפריז בכדי להשתתף במחווה הצרפתית. את הטקס, שאורגן על ידי האינווליד (Les Invalides), הוביל הנשיא עמנואל מקרון תחת הסימן האוניברסלי של "המאבק באנטישמיות ובאמצעותה כל צורות השנאה, הגזענות והדיכוי כלפי מיעוטים", כפי שהגדיר. כל קורבן מהמתקפה הוצג על ידי תמונה עם שמו בחצר Les Invalides.

בנוסף ל-42 הצרפתים-ישראלים שנרצחו ב-7 באוקטובר, הטקס חלק כבוד לשישה אזרחים צרפתים פצועים וארבעה חטופים צרפתים ששוחררו מידי חמאס ושלושה חטופים ש"עדיין נעדרים ונחשבים לבני ערובה", כך הודיעה האליזה.

המשפחות הוזמנו לפריז על ידי ה"אליזה" (נשיאות הרפובליקה הצרפתית) במטרה לפגוש במקרון, אשר ספג ביקורת ציבורית על הצהרותיו מאז הטבח ב-7 באוקטובר ועל כך שלא הוביל את "הצעדה נגד האנטישמיות" בפריז שהתקיימה ב-12 בנובמבר.

"זו מחווה חשובה וחיובית, שעלינו להתמקד בה", אמרה אורליה בליאה, ראש הסניף דובר הצרפתית של "משפחה אחת", העמותה הישראלית המקדישה את פעילותה למען נפגעי הטרור ובני משפחותיהם. "הטקס הזה ריגש מאוד את המשפחות".

בליאה ליוותה את המשלחת, יחד עם מנכ"לית "משפחה אחת" שנטל בלזברג, לאורך המפגש בפריז, ועושה זאת מאז היום הראשון למלחמה בעבודתה מול המשפחות הצרפתיות בישראל. "צרפת עומדת לצד קורבנות פיגועי הטרור הצרפתים בישראל, ומהווה דוגמה שאחרים צריכים ללכת בעקבותיה". בסיוע למשפחות, עבדה גב' בליה עם מתנדבים צרפתים ובאמצעות קשרים בממשלת צרפת כדי להבטיח שהמשפחות יקבלו את הסיוע וההכרה הרשמית המגיעים להן.

"ממשלת צרפת תמיד הייתה נדיבה מאוד וסייעה רבות לקורבנות הטרור והמלחמה מאז שאני זוכרת את עצמי", אמרה שנטל בלזברג, מנכ"לית העמותה. "לא ראיתי סוג כזה של אצילות וטוב לב משום מדינה אחרת בעולם כלפי אזרחיה מעבר לים".

המשתתפים הישראלים טסו כאורחי צרפת והביאו את ילדיהם. הורים שכולים לבשו חולצות עם תמונות ילדיהם, וגם קרובי משפחה רבים המתגוררים בצרפת השתתפו בטקס.

"ממשלת צרפת הטיסה לכאן את המשלחת, אירחה את כולם במלון יפהפה והקפידה מאוד על סידורי האבטחה. מקרון נפגש עם כל משפחה בנפרד". הסבירה בלזברג. "זה היה טקס מרשים ומרגש מאוד, אנחנו מצדיעים לנשיא מקרון ומקווים מאוד שמדינות נוספות ברחבי העולם ילכו בעקבות צרפת".

משפחה אחת היא עמותה המסייעת לנפגעי טרור ובני משפחותיהם, הפועלת משנת 2002. יחד עם מתנדבים וצוות מקצועי. לעמותה ארבעה מרכזים ברחבי הארץ, אשר מציעים לנפגעים סיוע רגשי, כלכלי ושיקומי מיידי, יומיומי וארוך טווח. מספר האנשים הזקוקים לעזרתה של משפחה אחת שולש מאז ה-7 באוקטובר.

 

 

חמאס צרפת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}