ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ביקורת חריפה

טיבי: "ביידן יכול לעצור המלחמה, הוא מספק לישראל תחמושת"

דיווח אמריקאי כי ממשל ביידן בוחן אפשרויות שונות, בהן הכרה במדינה פלסטינית, שיעניקו מעמד חוקי לפלסטינים ויוסיפו לחץ על ישראל לקחת חלק במשא ומתן משמעותי שיוביל לשלום בר-קיימא. "אנחנו קוראים להכרה במדינה פלסטינית מזה זמן רב", אמר חבר פרלמנט פלסטיני. ח"כ אחמד טיבי העביר ביקורת על ביידן

טיבי: "ביידן יכול לעצור המלחמה, הוא מספק לישראל תחמושת"
אחמד טיבי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במשך עשרות שנים דחפה ארצות הברית לפתרון שתי מדינות לסכסוך במזרח התיכון, אך לא הכירה רשמית במדינה פלסטינית עצמאית. יכול להיות שזה עומד להשתנות.

ממשל ביידן מתווה אפשרויות לאחר המלחמה של ישראל בעזה, כך אמר בכיר בממשל לרשת NBC, מהלך שעשוי להציע כוח פוליטי, משפטי וסמלי לפלסטינים ולהוסיף ללחץ הבינלאומי על ישראל לעסוק בהסכם שלום ארוך טווח.

"אנחנו קוראים להכרה במדינה פלסטינית מזה זמן רב", אמר מוסטפא ברגותי, חבר הפרלמנט הפלסטיני. "אבל ההצהרה האמריקנית לא אומרת כלום אלא אם כן היא קשורה לשלושה דברים", אמר.

הוא ציין את "סיום הכיבוש של ישראל, סילוק התנחלויות בגדה המערבית הכבושה והסכם כיצד ייראו גבולות המדינה הפלסטינית". למעשה, הוא אומר, "ארה"ב עשתה הכל כדי לעודד את ישראל בתוקפנותה".

ח"כ אחמד טיבי אמר לרשת NBC: "הנשיא ביידן יכול וצריך לעצור את המלחמה, למנוע את המלחמה, אבל בכל זאת הוא עושה משהו אחר - הוא מספק לישראל תחמושת כדי להמשיך במלחמה", אמר טיבי, ואף הטיל ספק אם הבית הלבן באמת רוצה מדינה פלסטינית בכלל. "הפלסטינים צופים במה שארצות הברית עושה בעזה", הוסיף. בראיון ל'ניוזוויק' אמר טיבי על ביידן "הוא מספק לישראל תחמושת כדי להמשיך במלחמה ויצר משבר הומניטרי ואז מבקש לשלוח סיוע הומניטרי בגלל הפצצות שהוא שלח".

"ההכרה הזו תהיה הרסנית אפילו יותר לישראל מהפיגועים ב-7 באוקטובר" אמר דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב לשעבר בישראל תחת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. ג'ייסון גרינבלט, שליחו לשעבר של טראמפ במזרח התיכון, כתב כי הכרה במדינה פלסטינית "תחזק את חמאס ומחבלים אחרים להמשיך בהשתוללות הדמים שלהם".

 

 

חמאס ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד