מבחן דרך מושלג: איך התמודדה החשמלית הסינית מול מזג אוויר קפוא?
יצרנית הרכב הסינית HIPI החליטה שדווקא מזג אוויר קפוא הוא הזדמנות מצוינת לבחון את הטווח של המכוניות שלה - ואין קפוא יותר מנורבגיה
- רוני נאק
- כ"ז שבט התשפ"ד
בשבועות האחרונים נתקלנו בלא מעט דיווחים על מה שהחורף עושה למכוניות החשמליות במיוחד באזורים הקרים: הוא משנה ומקצרת את הטווח, עושה שמות ביכולת הטעינה וכל זה דווקא כשבחוץ יש שלג וממש ממש קר. אבל יש יצרני רכב, בעיקר האיזוטרים שבהם, שעבורם מזג אוויר קר הוא דווקא הזדמנות: יצרנית הרכב הסינית HIPI החליטה שדווקא מזג אוויר קפוא הוא הזדמנות מצוינת לבחון את הטווח של המכוניות שלה - ואין קפוא יותר מנורבגיה.
כדי לבצע את המסע הקפוא בנורבגיה חברה HIPI לארגון ששמו הוא human horizons (אשר עוסק בפיתוח רכב) ופשוט שלחה מכוניות לנורבגיה כדי שישלימו מסע קפוא. התוצאה הייתה נסיעה של 522 קילומטרים בשלג, טווח נסיעה שלפי טענותיה של HIPI הוא שיא עולמי חדש.
את המבחן עצמו ארגנה פדרציית הנהגים הנורבגית ולפי הנתונים שמציגה היצרנית, מתוך 23 מכוניות שהשתתפו בניסוי, רק למכונית אחת הייתה סטיה של 10% מטווח הנסיעה המוצהר על ידי היצרנית. ויותר מכך: לפי HIPI הנסיעה הייתה אמורה להיות חלקה ונעימה, אבל אז הגיעה סערה שגרמה לסגירת כבישים, כך שהמכוניות לא היו צריכות להתמודד רק עם הקור אלא גם עם תנאים קיצוניים.
האם אנחנו מתרשמים? האם העובדה שאת המבחן ביצעו נורבגים זה מחזק את אמינות הממצאים? תשפטו אתם.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות