י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
רוצים פתרון מדיני

צרפת לישראל: "צריך להיזהר בהתבטאויות - הן לא מסייעות לייצוב המצב"

שר החוץ הצרפתי הגיע אמש לישראל ונפגש עם שורה של בכירים ישראלי. הסוגייה המרכזית על הפרק בשיחות - המצב בצפון. שר החוץ הצרפתי אמר לבכירים ישראלים: "צריך להיזהר בהתבטאויות - הן לא מסייעות לייצוב המצב"

צרפת לישראל: "צריך להיזהר בהתבטאויות - הן לא מסייעות לייצוב המצב"
שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה עם ראש הממשלה צילום: חיים צח / לע״מ

שר החוץ הצרפתי הגיע אמש לישראל ונפגש עם שורה של בכירים ישראלים: ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ ישראל כץ, ובכירים נוספים. הסוגייה המרכזית על הפרק החשש מפני הסלמה בטחונית בגבול הצפון.

שר החוץ הצרפתי אמר לישראלים: "חייבים להביא לפתרון מדיני בצפון". והוסיף בקשה נוספת: "תנו לנו צ'אנס להביא לפתרון כזה". כלומר, למרות השיח בקרב הבכירים הישראלים שישראל מוכנה למלחמה תנו לצרפת, וגם לארה"ב, לנסות ולהביא לפתרון מדיני, כך דיווח עמיחי שטיין בכאן חדשות.

והייתה לו עוד בקשה, כזו שעסקה גם בסוגיית עזה: שר החוץ הצרפתי אמר לבכירים ישראלים: חושש מההתבטאויות של הפוליטיקאים והבכירים הישראלים בכל הקשור לעזה, ולשיח סביב הקמת התנחלויות. "צריך למתן את האמירות. השיח הזה, לא מסייע למצב, ולא מסייע לייצב את האיזור", אמר השר.

בסופו של דבר, גם לצרפתים וגם לאמריקנים ברור ששתי הזירות קשורות: בלי הפסקת אש בעזה - הסיכויים לפתרון מדיני בצפון קלושים.

שר החוץ של צרפת אמר אתמול בפתח הפגישה עם ראש הממשלה: "המפגש הזה חשוב עבורנו מכיוון שאנחנו נמצאים ברגע חשוב. אתה מכיר את העמדות של צרפת, הן עמדות עקביות מאז שפגשת את נשיא הרפובליקה שחזר על דבריו. צרפת גינתה באופן מאוד חזק את אירועי ה-7 באוקטובר. אנחנו אירגנו יחד עם נשיאת האסיפה הלאומית, חברת מפלגתי, הפגנה גדולה נגד האנטישמיות שהייתה מוצלחת".

ראש הממשלה נתניהו ביקש משר החוץ סז'ורנה למסור לנשיא מקרון את הערכתו הרבה. בפגישה השתתפו ראש הסגל, ראש המל"ל, היועץ המדיני ושגריר צרפת בישראל.

צרפת מלחמת חרבות ברזל עזה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}