ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ניצל בנס

מאבטח המסיבה מגלה: "שבוע לפני קיבלתי התראה"

לוחם צה"ל אלקנא פדרמן שיצא להפוגה מרצועת עזה וקודם לכן שימש כמאבטח במסיבה שרבים מחוגגיה נרצחו ב-7 באוקטובר, מספר כי ימים קודם לכן קיבל התראה עמומה מחבר חייל באוגדת עזה ורק לאחר שעיכל את שהתרחש בחג שמחת תורה הבין למה התכוון

מאבטח המסיבה מגלה: "שבוע לפני קיבלתי התראה"
אלקנא פדרמן צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

גם אחרי למעלה מ-120 יום, ממשיכים להיחשף עוד ועוד פרטים סביב המחדלים וההתראות המוקדמות לפני ה-7 באוקטובר. אלקנא פדרמן, בן ה-25 שעבד כמאבטח במסיבת הטבע "נובה" הסמוך לקיבוץ רעים, חשף בריאיון לינון מגל ב'פטריוטים' ב'ערוץ 14' כי שבוע לפני הטבח קיבל הקלטת אזהרה מחבר שלו, חייל באוגדת עזה שעובד בזמנו הפנוי כמאבטח, לפיה "הולך להיות משהו בסוכות".

אלקנא פדרמן מספר בערוץ 14 על ההתראה שקיבל שבוע לפני

פדרמן טוען כי בהקלטה הוא אמר לו: "אני מעדכן אותך, המצב בעוטף לא מזהיר. מעדכן אותך כדי שתהיה מוכן". הוא דיבר איתי בקודים", בדיעבד אחרי מה שקרה הוא חיבר את הפאזל והבין למה התכוון חברו באותה התראה.

בנוסף העביר את ההקלטה לדבריו לגורמים המוסמכים, ונאמר לו כי הצבא ידע לטפל במה שצריך וש"התראות יש תמיד". לאחר הטבח, פדרמן נזכר בהקלטה העמומה שקיבל מחברו – והוא הרים אליו טלפון כדי לברר מה בדיוק הוא שמע לפני ששלח את האזהרה. "הוא אמר לי – אמרו לי שהולכת להיות חדירה והשתלטות על יישובים, לא יכולתי להגיד לך את זה, אבל זה אכן מה שקרה".

אלקנא עצמו לחם במחבלים והצליח לחסל כמה מהם, אולם נפצע מכדור שספג בירך. הוא המשיך להימלט לתוך שטח חרוש ולאחר שהרגיש בטוח בעצמו התיישב לכרוך לעצמו את חגורתו כדי לעצור את הדם שניגר מרגלו. לאחר מכן המשיך גם להילחם בתוך רצועת עזה לצד עוד כמה מבני משפחתו.

הראיון המלא עם אלקנא פדרמן בערוץ 14

התראות חמאס מלחמת חרבות ברזל ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד