כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
אנטישמיות מדור לדור

הקורבן שהותקף נכדו של קורבן הטבח במינכן

הקורבן היהודי שהותקף בגרמניה ואושפז בבית החולים עקב חבלות בפניו, הוא נכדו של עמיצור שפירא, שנרצח על ידי מחבלים פלסטינים באולימפיאדת מינכן ב-1972. במהלך חיפוש שערכה המשטרה במגוריו של התוקף, הוחרם בין היתר הפלאפון שלו

הקורבן שהותקף נכדו של קורבן הטבח במינכן
משטרת גרמניה צילום: Pixabay

המשטרה בברלין עצרה גבר בן 23 שתקף פצע קשה סטודנט יהודי בבר בסוף השבוע. הסטודנט היהודי ומשפחתו אומרים שהתקיפה היתה פשע שנאה.

הקורבן הוא, להב שפירא, בן 30, אושפז בבית החולים ועבר ניתוח עקב חבלות בפניו שאינן מסכנות חיים. הוא נכדו של מאמן האתלטיקה הישראלי, עמיצור שפירא, שנרצח על ידי מחבלים פלסטינים באולימפיאדת מינכן ב-1972.

אחיו הבכור, שחק שפירא, קומיקאי וסופר, הותקף גם הוא בעבר. האחים עברו מישראל לגרמניה עם אמם בילדותם, ושחק עצמו נכנס לתודעה הציבורית ב-2015 לאחר שכמה גברים ערבים הכו אותו ברכבת בברלין בגלל שקרא נגד קריאות אנטי-ישראליות ואנטישמיות.

בסוף השבוע הצעיר האנטישמי הכה את שפירא בפניו מספר פעמים, וגרם לו ליפול, לאחר מכן התוקף בעט בקורבן ששכב על הארץ.

שחק שפירא צייץ בטוויטר: "לא היה ויכוח פוליטי בכלל. הוא זוהה על ידי התוקף בבר, שעקב אחריו ואחרי חברו, דיבר אליהם באגרסיביות ולאחר מכן היכה אותו בפניו".

כזכור כפי שדיווחנו, להב שפירא בן 30 הוכה בידי סטודנט פרו פלסטיני בן 23, עד שנזקק לאשפוז. התקרית אירעה בסוף השבוע באזור רובע מיטה בעיר, בו שוכנים חלק גדול מאתרי התיירות של ברלין, וכן כמעט כל מוסדות ממשלת גרמניה ושגרירויות רבות.

על פי הדיווח בגרמניה, האלימות החלה בוויכוח בין הצעיר הפרו-פלסטיני לבן היהודי שהגן על ישראל. במהלך הוויכוח, היכה האנטישמי בפניו של היהודי מספר פעמים, עד שנפל, ואז בעט בו על הקרקע ולבסוף נמלט. הקורבן נאלץ להתאשפז עם שברים בפניו, אך לא נשקפת סכנה לחייו של הפצוע. משטרת גרמניה פתחה בחקירה.

במהלך חיפוש שערכה המשטרה במגוריו של התוקף, הוחרם בין היתר הפלאפון של התוקף. משטרת ביטחון המדינה מנהלת את החקירה.

גרמניה פלסטינים תקיפה אנטישמית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד