סיכום: כיצד השפיעו תקפות החות'ים בתימן על החברות השונות?
השביתות אילצו ספינות לשנות נתיב, ובכך הן גרמו לשיבושים גדולים בשרשראות הייצור של החברות השונות | סיכום ביניים של הענפים שהושפעו לרעה
- ראובן כספי
- כ"ה שבט התשפ"ד
ההתקפות של המורדים החות'ים בתימן בים האדום שיבשו את הסחר הבינלאומי בנתיב השיט הקצר בין אירופה לאסיה. התקיפות מכוונות לנתיב המהווה כ-15% מתעבורת הספנות בעולם, מה שמאלץ כמה חברות ספנות לנתב את כלי השיט שלהן. ההתקפות הכריחו כמה ספינות מסחריות שעוברות בתעלת סואץ ובמיצר באב אל-מנדב לקחת נתיב חלופי וארוך הרבה יותר סביב כף התקווה הטובה של דרום אפריקה, מה שגרם לשינויים ועיכובים גדולים.
להלן סיכום של ההשפעה של תקיפות החות'ים על חברות גדולות:
תחום הרכבים
Geely: יצרנית הרכב השנייה בגודלה בסין לפי מכירות אמרה ב-22 בדצמבר שמכירות הרכב החשמלי שלה (EV) ככל הנראה יושפעו מעיכוב באספקה.
סוזוקי: מפעל הייצור של החברה בהונגריה החל מחדש את הייצור ב-22 בינואר כמתוכנן לאחר עצירה בשבוע הקודם עקב עיכובים בהגעתם של מנועים מתוצרת יפן.
טסלה: יצרנית הרכבים החשמליים בארה"ב עצרה את מרבית ייצור המכוניות במפעל שלה ליד ברלין מה-29 בינואר עד ה-11 בפברואר עקב מחסור ברכיבים שנגרמו כתוצאה משינויים בנתיבי התחבורה.
תחומים שונים
Electrolux: יצרנית מכשירי החשמל הביתיים השוודית הקימה צוות משימה כדי למצוא מסלולים חלופיים או לזהות משלוחים עדיפות כדי לנסות למנוע שיבושים. ב-2 בפברואר אמר המנכ"ל שלה שהעלויות הקשורות להתפתחויות בים סוף ניתנות לניהול. "אם המצב מתמשך, אני מודאג יותר מעלויות גבוהות יותר מאשר מהסיכון להשהות את הייצור", הוסיף.
לוג'יטק: מנכ"ל יצרנית הציוד ההיקפי למחשבים אמר ב-23 בינואר ששולי הרווח ייפגעו מעלויות הובלה גבוהות יותר עקב משבר ים סוף.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות