י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

המכוניות החדשות התייקרו בחודש שעבר

על פי הלמ"ס ולפי מדד המחירים של חודש דצמבר האחרון, מכוניות חדשות התייקרו בשיעור גבוה של 1.6%. לעומת זאת, המכוניות המשומשות הוזלו בשיעור של 1% בלבד

לפי הלמ"ס מחירי הרכב החדש - גם שאינו חשמלי - ממשיכים לעלות
לפי הלמ"ס מחירי הרכב החדש - גם שאינו חשמלי - ממשיכים לעלות צילום: רוני נאק

אם נדמה לכם שהמכוניות החדשות וביטוחי הרכב התייקרו בשנה שעברה אתם לא טועים: לפי מדד המחירים לצרכן שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי המכוניות החדשות אכן התייקרו וגם מחירי הביטוחים לרכב התייקרו. מדד המחירים לצרכן מפרט את השינויים שחלו במחיריהם של מספר גדול של מוצרי יום יום - ומבצע חישוב של ההתייקרויות הממוצעות.

על פי הלמ"ס ולפי מדד המחירים של חודש דצמבר האחרון, מכוניות חדשות התייקרו בשיעור גבוה של 1.6%. לעומת זאת, המכוניות המשומשות הוזלו בשיעור של 1% בלבד. עתה עולה השאלה איך יכול להיות שהמכוניות החדשות התייקרו בדצמבר לאור העובדה שעליות המחירים התחילו דווקא בינואר בגלל עליית מס הקניה של המכוניות החשמליות?

התשובה טמונה ביבואנים שאינם יבואנים של מכוניות חשמליות, שהחלו להעלות את מחירי המלאים שבידיהם עוד לפני חודש ינואר בידיעה שבכל מקרה בינואר יתרחשו עליות. המידע הזה מסביר גם מדוע עליית המחיר שתועדה בדצמבר אינה ענקית.

אנחנו כן סבורים שהעליות בינואר ישקפו התייקרות יותר משמעותית. ובאשר לירידה במחירי המכוניות המשומשות-זו מוסברת על ידי העובדה שבדצמבר הישראלים שרכשו מכוניות חדשות שנת 2024 מוציאים את המכונית המשומשת שלהם למכירה ואז בשוק יש עודף היצע ודגמים, דבר המוזיל מעט את המחירים.

 

רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}