י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לא כולם רוצים חשמלי

יצרנית הרכב האמריקאית מצמצמת ייצור

לפי הודעתה של פורד, היצרנית תפטר שני שליש מהעובדים במפעליה במישיגן ארצות הברית כבר באפריל הקרוב. מתוך 1,400 העובדים שיצטרכו ללכת הביתה, חצי יוכלו לעבור למפעלים אחרים

יצרנית הרכב האמריקאית מצמצמת ייצור
טנדר פורד F-150 לייטנינג חשמלי. היצרן מצמצם יצור ומפטר עובדים בשל חוסר ביקוש צילום: פורד

אמריקה כבר לא מאוהבת ברכב החשמלי: אחרי דיווחים על חברות השכרה שנפטרות ממכוניות חשמליות גם יצרני הרכב מוצאים עצמם בבעיה של חוסר ביקוש לדגמים חשמליים.

כך, פורד האמריקאית שהודיעה בשעתו ברוב הוד והדר על השקת גרסה חשמלית של הטנדר הפופולארי שלה, ה"לייטנינג" מודיעה כעת שתתחיל בתהליך פיטורים של פועלי יצור שמתמחים בטנדר החשמלי. לפי הודעתה של פורד, היצרנית תפטר שני שליש מהעובדים במפעליה במישיגן ארצות הברית כבר באפריל הקרוב. לפי פורד, מתוך 1,400 העובדים שיצטרכו ללכת הביתה, חצי יוכלו לעבור למפעלים אחרים, שמייצרים את רכב השטח של פורד- הברונקו, ואת הטנדרים של פורד שאינם מונעים במנועים חשמליים.

ההחלטה של פורד אינה היחידה: גם ג'נרל מוטורס, המתחרה האמריקאית של פורד, הודיעה שהיא נערכת להאטה בייצור הרכבים החשמליים שלה ודוחה את מועד השקתם של דגמים חשמליים אחרים. הרכב שפורד תפטר את עובדי היצור שלו הוא ה "לייטנינג", הטנדר החשמלי הראשון של פורד בייצור סדרתי נרחב.

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר טנדרים הם הרכבים הכי נמכרים בארצות הברית ועבור האמריקאים שצריכים רכב אמין שיוכל לקחת אותם על פני מאות קילומטרים ביום, ההסתגלות לרכב חשמלי אינה פשוטה בכלל-לפחות לא בקטגוריה שדורשת כל כך הרבה עמידות, קשיחות ועתה גם תשתית טעינה ציבורית אמינה.

 

ארצות הברית רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}