ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
היועמ"שית אישרה

תקף שוטר: כתב אישום נגד חבר הכנסת עופר כסיף

היועמ"שית הודיעה לחבר הכנסת כסיף כי אימצה את המלצת פרקליט המדינה להגיש בגין עבירה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות במאי 2022 | כסיף ייאלץ להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי

תקף שוטר: כתב אישום נגד חבר הכנסת עופר כסיף
ח"כ כסיף מכה שוטר צילום: מתוך הסרטון

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה היום (רביעי) לח"כ עופר כסיף כי החליטה לאמץ את המלצת פרקליט המדינה, עמית איסמן, ולהגיש נגדו כתב אישום בגין עבירה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות במאי 2022. הודעה על החלטת היועצת המשפטית לממשלה והעתק כתב האישום נמסרו לידי באי-כוחו של ח"כ כסיף.

כמו כן, בהתאם לקבוע בסעיף 4 לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת, על מנת שיתאפשר לחבר הכנסת כסיף להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.

החשדות נוגעים להתנהלותו של ח"כ כסיף בהפגנה שהתקיימה במאי 2022 במרחב דרום הר חברון, במחאה על פסק דינו של בית המשפט העליון שהורה על פינוי כפרים באזור. במסגרת היערכות כוחות הביטחון, הוצאו צווים אשר הורו על הגבלת תנועת אוטובוסים והכריזו על מוקדים שונים במרחב כשטח צבאי סגור.

למרות זאת, התקיימה הפגנה במרחב ובמהלכה הודיע קצין משמר הגבול לח"כ כסיף שאין באפשרותו להיכנס עם רכבו לכיוון קהל המפגינים שעמד במרחק קצר ממנו, ויותר לו מעבר רגלי.

על אף האמור, ביקש חבר הכנסת להיכנס עם רכבו למתחם ההפגנה, ובינו לבין השוטרים התפתח ויכוח שבסיומו נכנס כסיף לרכבו והחל בנסיעה איטית עד שפגע ברגלו של שוטר שחסם את דרכו. בתגובה היכה השוטר על מכסה המנוע של הרכב וצעק על ח"כ כסיף. על פי החשד, ח"כ כסיף יצא מרכבו וחבט בראשו של השוטר.

בעקבות הגשת כתב האישום נגד עופר כסיף, שי גליק מנכ"ל בצלמו שהגיש את התלונה נגד כסיף ואיים בתלונה נגד היועמ"ש בשל התמהמהות הגשת כתב אישום מסר: "אני מברך על הגשת כתב האישום. כתב האישום היה אמור להיות מוגש עוד באותו הערב שהופץ התיעוד שהיה ברור לכל הצדדים. מצער שהתיק נמרח שנתיים. אני דורש כעת מהפרקליטות לעשות הכל לזרז את ההליך ולדרוש ענישה מחמירה של מאסר בפועל לשנים רבות. בנוסף אני קורא לשאר חברי הכנסת שטרם חתמו ביניהם ראש הממשלה, יאיר לפיד ובני גנץ לחתום מיידית על הדחת כסף".

 

עופר כסיף כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד