ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ה-7 באוקטובר והאסלאם

בכיר חמאס ליחזקאלי: "קודם היית כופר, עכשיו אתה מאמין"

ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') התייחס לעתירה נגד עו"ד סמדר בוכובזה לאחר שזו ציטטה פסוקים מהקוראן • הדגיש: "היא ציטטה נכון" | וחילופי הדברים בין בכיר חמאס ליחזקאלי על חזרתו בתשובה

בכיר חמאס ליחזקאלי: "קודם היית כופר, עכשיו אתה מאמין"
צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שעו"ד סמדר בוכובזה מאשדוד הגישה תלונות נגד תומכי טרור מהמגזר הערבי ואף העלתה סרטון לרשת שבו קראה מ'הקוראן' ציטוטים המתייחסים לטבח הנורא ב־7 באוקטובר, כ־170 עורכי דין מהמגזר הערבי הגישו תלונה שבה דרשו לפסול אותה, אראל סג"ל ודוד ורטהיים שוחחו ב־103fm עם צבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים של 'חדשות 13', אשר הביע את עמדתו בעניין.

"היא ציטטה מדויק את התרגום, שזה יחסית מדויק", הבהיר יחזקאלי בפתח השיחה. "זה גם יחס דואלי, בחלק מהמקרים יהודים התייחסו אליהם כעם הספר, אבל תמיד האסלאם הראה את העליונות שלו. לא תמיד זה קרה, היו גם שבטים שמוחמד טבח בהם, והיחס הוא דואלי. יהודים שכן שירתו את השליט אז הושארו בחיים, תמיד גם היו לצד הדברים האלה גם מעשי טבח שפתאום משתוללים, שמוציאים פתאום שחיתות או עלילת דם".

לדבריו, "מצד אחד כשאתה מספיק עוצמה לממלכה, לדוגמה האימפריה העות'מאנית, היא הגנה, ומצד שני גם לפעמים הותר דמם. מה שציטטה עו"ד בוכובזה זה כל מה שקשור לכופרים, שזה דעא"ש, עריפת ראשים, קיצוץ איברים. היא ציטטה נכון בסופו של דבר. המון דברים כתובים בקוראן שהם לא מיושמים, המון דברים מיושמים חלקם, וכל אחד יכול למצוא בקוראן מה שהוא רוצה".

עוד טען כי "הקוראן ובכלל האסלאם יש לו בעיה של פרשנות. זה עניין של פרשנות. אני חושב שמה שהציק להם שהיא הביאה ציטוט שמוכיח את הטענה שלה על מה שקרה, זה עניין של פוליטיקה. כמה פעמים חברי כנסת ערבים ציטטו את התורה מעל דוכן הכנסת? יש הרבה דברים שכתובים בתורה וגם בקוראן שאתה מראה אותם, ולפעמים זה מעליב אותך".

"יש המון עניין של עלבון באסלאם לסמל של הנביא, לנביא מוחמד, וגם ציטוטים. יש הכול בקוראן, השאלה מה אתה מבליט ולפי מה אתה הולך. אני לא משפטן, אבל זה לא תופס, היא ציטטה נכון", סיכם.

בסיום השיחה ביקש יחזקאלי להדגיש את המשותף בין שתי הדתות וסיפר אנקדוטה ממפגש עם בכיר חמאס בכלא הישראלי שאמר לו כי ראה בטלוויזיה שחזר בתשובה. יחזקאלי שאל את הבכיר מה הוא חושב על כך, וזה השיב לו "אנחנו יותר קרובים כעת. קודם היית כופר, עכשיו אתה מאמין".

עריכה: שני רומנו

צבי יחזקאלי צביקה יחזקאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}