י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המערכה תיקח זמן

אביו של החייל שנפל: "אין ספק שבתת קרקע עוד נמצא הפתעות"

תא"ל (מיל') משה שלי, לשעבר קצין הנדסה ראשי שבנו בן הי"ד נפל בקרבות בעזה, התייחס לפעולות כוחות ההנדסה במלחמה. הוסיף: "פעולה חשובה ביותר"

אביו של החייל שנפל: "אין ספק שבתת קרקע עוד נמצא הפתעות"
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

רס"ן בן שלי הי"ד, מפקד פלגת לוחמים ביחידה 669, נפל ב-12.12 בקרב בסג'עייה. ענת דוידוב ואודי סגל שוחחו ב-103FM עם אביו, תא"ל (מיל') משה שלי, לשעבר קצין הנדסה ראשי, אשר סיפר בכאב על בנו האהוב והתייחס להתפחות המערכה בחזית הדרומית.

"משתתף בצער המשפחות שהיום הצטרפו למעגל השכול הכבד במדינה ובמלחמה הזו בפרט. ליבי איתם. כל פעם שאני שומע שיש לנו נפגעים נוספים חוזרת בי התמונה המזעזעת של אותו ערב כשנודע לנו על בנינו היקר", שיתף האב והוסיף: "מה שמתרחש כרגע אולי אחת הפעולות החשובות ביותר, חשיפה מצד אחד של התשתיות של ארגון הטרור חמאס ומצד שני השמדה של אותן תשתיות. צה"ל עושה את זה במשך ימים ארוכים".

עוד טען כי "זו פעולה חשובה ביותר מכיוון שזה שנצליח להגיע למקומות שגם אליהם הצלחנו להגיע עם הרבה תשלום כבד, זה לא יוביל אותנו להניח מאחור כשנצא שטחים שמתוכם מחר בבוקר הטרור לא יוכל להעלות שוב. צריך להגיד שבאופן ענייני אפשר לראות שלא מעט כבר הושמד, ושצה"ל מצליח להשתכלל תוך כדי. יש כמובן בעיות שהן מצד אחד בהיקפים גדולים מאוד של תשתיות תת קרקעיות שצריך להשמיד ומצד שני בניינים לוגיסטיים, אבל בסה"כ אין פה בעיה מקצועית יוצאת דופן".

לאור אמירותיו ציין סגל את התקרית שאירעה אתמול (ב') בקרב לוחמי ההנדסה, בה נפצעו מספר רב ונהרגו. "כרגע, עם הפרטים שקיימים קשה להעריך מה בדיוק התרחש שם, אבל אין ספק שעיסוק בחומר נפץ היא פעילות מורכבת, יש בה נקודות תורפה לאורך הפעילות שצריך לדעת לנטרל אותן. אבל זו פעילות של עיסוק בחומר נפץ שתמיד יש בה נקודות חולשה. פעילות ארוכה, היא תיקח זמן. יש לצידה יחידות מיומנות ויחידות נוספות שלומדות את תהליך הביצוע. בסה"כ, יש היקפים גדולים מאוד של תשתיות שצריך להן עוד הרבה מאוד זמן של ביצוע".

"אנחנו צריכים להבין שגם אם המלחמה שנערכה על פני הקרקע והשמדת יחידות חמאס, שחלקן ברחו, הסתיימה או נמצאת בתהליך מתקדם, זה עדיין לא אומר שלא צפויים לנו פה שבועות ואולי חודשים של השמדת תשתיות מתחת פני הקרקע, מעל פני הקרקע שעוד לא חשפנו. זה ייקח זמן, אין דרכי קיצור, זה לא שאפשר לבוא מהאוויר. צריך לדעת להגיע לכל אחת מהן", הדגיש, "לא ניתן להכניס 10 שנים של פעילות חמאס, ייצור, הקמה, שיפור תשתיות, ולהשמיד את כולה במהלך שבועות ספורים. האחיזה בשטח בדרום הרצועה היא יחסית עניין של כמה שבועות, אין ספק שבתת הקרקע עוד נמצא הרבה הפתעות ושזה ייקח זמן. בתחילת הקרבות לחיל ההנדסה היה תפקיד מכריע, ובסוף הקרבות עכשיו הוא זה שיצא משם אחרון".

 

חמאס מנהרת טרור עזה מנהרות החמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}