י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
טרוריסטים עם מצלמה

נחשף: צלמי עיתונות זרה מעזה קראו לחדור לישראל ב-7 באוקטובר

תחקיר מגלה כי הצלמים העזתים של סוכנויות הידיעות נהנו מצילומי לינץ' של חייל במהלך טבח ה-7/10 וקראו להצטרף למרצחים שנכנסו אל תוך ישראל

נחשף: צלמי עיתונות זרה מעזה קראו לחדור לישראל ב-7 באוקטובר
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

צלמים מעזה שעבדו עבור כלי תקשורת בינלאומיים קרא לתושבי עזה בזמן הטבח וההסתערות לחצות את הגבול לישראל ב-7 באוקטובר, לאחר שמחבלי חמאס פרצו אותו, כך גילה תחקיר של HonestReporting 'אונסט ריפורטינג' שכבר חשף בעבר כי 'עיתונאים' מעזה לקחו חלק בלינץ ובביזה ובטבח.

מסתבר שב-7 באוקטובר, מחבלי חמאס לא היו היחידים שתיעדו את פשעי המלחמה שביצעו במהלך השתוללותם הקטלנית. חלק מהזוועות שלהם תועדו על ידי צלמי עיתונות תושבי עזה שעובדים עבור סוכנויות זרות שנוכחותם המוקדמת בבוקר באזור הגבול הפרוץ מעלה שאלות אתיות חמורות.

מוחמד פאיק אבו מוסטפא, פרילנסר שעובד עבור רויטרס, אמר את הדברים תוך שהוא מראה תיעודים של זוועות חמאס באינסטגרם בשידור חי בהנחיית צלם עיתונות אחר, אשרף עמרה.

עמרה עבד עבור AP, רויטרס ו-APA Images, כמו גם עבור הסוכנות הטורקית 'אנאדולו'. בתחקיר התברר שעמרה זכה לקבל נשיקות ממנהיג חמאס איסמעיל הנייה בשתי הזדמנויות קודמות.

המידע הבא נאסף על סמך בדיקה של חשבונות המדיה החברתית של עמרה ושל אבו מוסטפא. נבדקו גם מאמרים ודברים ויזואליים שפורסמו באינטרנט כולל מאגרי תמונות של כלי תקשורת רלוונטיים.

ב-7 באוקטובר, עמרה קרא באינסטגרם מחאן יונס להגיע לתושבי עזה לשטח ישראל.  במהלך השידור, עמרה אמר לאבו מוסטפא, שזה עתה חזר משטח ישראל, להציג את מעשיו האכזריים שתיעד בטלפון שלו באזור הגבול הפרוץ. ניתן לראות את עמרה צוחק ומחייך בעוד אבו מוסטפא מציג צילומים של לינץ' בחייל צה"ל.

אבו מוסטפא המשיך ואמר: "היינו שם לפני שעתיים". הוא פירט מה ראה בגבול ובעומק ישראל, בשדרות. הוא תיאר פריצה לחדר שבו הסתתרו ישראלים לפני שנחטפו על ידי מחבלי חמאס. לאחר מכן אבו מוסטפא קרא לאנשים להגיע לישראל: "עצה, מי שיכול ללכת - לך. זה אירוע חד פעמי שלא יחזור על עצמו" ועמרה עונה: "באמת, זה לא יחזור על עצמו".

תמונות שצולמו בגבול של אבו מוסטפא, שאחת מהן מראה את הלינץ', נבחרו לאחרונה על ידי רויטרס והניו יורק טיימס להיכלל ב"תמונות השנה" שלהם ב-2023. באמצע חודש ספטמבר ביקר איסמעיל הנייה את עמרה בבית חולים באיסטנבול בשל פציעה ביד. הוא נפצע במהלך סיקור מהומות בגבול עזה. בתמונות ובסרטונים שפורסמו לאחר הפגישה, נראה הנייה מנשק את לחייו ואת הגבס שלו.

על פי דיווחים בתקשורת הערבית, הנייה אמר לעמרה במהלך הביקור כי הוא מעריך את תפקידו ושל התקשורת הפלסטינית בחשיפת "פשעי הכיבוש". עמרה השיב כי הפציעה לא תמנע ממנו לחזור ל"תפקידו הלאומי".

הביקור המתוקשר בבית החולים לא היה הפעם הראשונה בה הנייה כיבד את צלם העיתונות הוותיק, לו העניק פרס עוד ב-2012.

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}