י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מחזיר את הלימודים בשדרות

שר החינוך מגיב לביקורת: "אין מספיק כוח אדם למערכת חינוך כפולה"

שר החינוך יואב קיש הסביר את החלטתו לפתוח מחדש את מערכת החינוך בשער הנגב ובשדרות, ואמר כי "כבר היום רבים מהתושבים חוזרים וקיימת דרישה מצידם לפתוח מסגרות". עוד הוסיף: "הדרישה הראשונית ובלעדיה לא ניתן להתקדם היא החלטת מערכת הביטחון שניתן לחזור"

שר החינוך מגיב לביקורת: "אין מספיק כוח אדם למערכת חינוך כפולה"
פגיעה ישירה בבית כנסת בשדרות צילום: דוברות עיריית שדרות

שר החינוך יואב קיש התייחס להחלטתו שספגה ביקורת לפתוח את מוסדות החינוך בשדרות וביישובי שער הנגב. קיש כתב: "לאור החלטת שר הבטחון ופיקוד העורף המאפשרת את חזרתם של תושבי שדרות ויישובי שער הנגב לבתיהם, יחד עם ראש הממשלה קיבלתי החלטה לפתוח את מוסדות הלימוד בישובים אלה".

קיש הסביר: "למערכת החינוך אין מספיק כח אדם בשביל להחזיק מערכת חינוך כפולה במלונות ובישובי העוטף. תהליך החזרה לשגרה חשוב והחזרת מוסדות הלימוד הוא אינטגרלי והכרחי בתהליך זה. ישנה חשיבות רבה בהכנה והתרעה מוקדמת כדי לאפשר למשפחות זמן התארגנות מספק עבור חזרה זו".

עוד נימק את ההחלטה השנויה במחלוקת: "כבר היום רבים מהתושבים חוזרים וקיימת דרישה מצדם ומצד ראשי הרשויות לפתוח מסגרות חינוך. ברור לכל שהדרישה הראשונית ובלעדיה לא ניתן להתקדם היא החלטת מערכת הבטחון שניתן לחזור".

"החלטה זו התקבלה ואתמול בישיבת הממשלה נאמר גם על ידי שר הבטחון גלנט וראש הממשלה נתניהו שניתן לחזור לישובים שממזרח לכביש 232. יותר מכך, התבקשתי לקדם את פתיחת מערכת החינוך וכך יהיה. מערכת החינוך בראשותי תמשיך ותעשה כל שידרש על מנת להקל ולאפשר לתושבים חזרה רכה וקלה ככל שניתן. חזרה לשגרת חיים בעוטף היא המשימה של כולנו ואנו מחוייבים לה באופן מלא", הוסיף.

יואב קיש חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}