ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

צריך בחירות כדי שישימו לב אלינו? • טור

כמה סימלי שמפקד יחידת החילוץ של פיקוד העורף לשעבר, יהיה זה שיוביל את אישור תוכניות הקמתה של העיר החרדית כסיף

צריך בחירות כדי שישימו לב אלינו? • טור

כנראה לפעמים צריך בחירות רק בשביל תקופת הביניים שמאפשרת תיקון עוולות בלי שהמתנגדים יצליחו למנוע זאת.

לפני לא הרבה זמן פרסמתי טור, שעורר סערה לא מועטה, בנושא הדיור לציבור החרדי. היה זה לאחר הנחת אבן הפינה לאחיסמך, שם כלי התקשורת לא אהדו בלשון המעטה את השתתפותם של גורמים חרדיים בארוע. שאלתי אז בין השאר את "אחי הלא דתיים" שלא אהדו את השכונות החרדיות המרוכזות, "אתם רוצים אותנו בשכונה שלכם? אתם רוצים מנייני מנחה וערבית במדרכה הסמוכה לגינת המשחקים שלכם? אתם יכולים לעמוד בקצב הנדרש לכיתות הלימוד שלנו?"

כתבתי אז כי במסגרת כל הסכמי הגג שנחתמו לאחרונה, לא ראינו ביטוי לצרכים החרדיים הגבוהים, וביקשתי, שישאירו לציבור החרדי איפה לגור. "אתם הרי לא רוצים אותנו בשכונות החדשות בראש העין, נכון?" שאלתי.

הטור כאמור עורר סערה ותגובות רבות, אולם נראה, כפי שפתחתי את דבריי, שרק בעת בחירות ניתן לתקן עוולות. וזה מה שקרה השבוע עם אישורה של ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, הולנת"ע, להמליץ למועצה הארצית לאשר את התכנית להקמתה של כסיף, העיר החרדית החדשה בנגב, שתכלול עד 100 אלף נפש.

העיר החדשה מתוכננת לכלול 16 אלף יחידות דיור, עם אוכלוסייה של 80-100 אלף נפש, המאופיינת במשקי בית צעירים וגדולים של המגזר החרדי. העיר צפויה להשתרע על כ-6,400 דונם ותאופיין בדירות גדולות בבנייה רוויה של 4-5 קומות, וצמודי קרקע בשיעור של 15%-20% מסך יחידות הדיור בישוב. בנוסף תכלול התוכנית שטחי מסחר ותעסוקה המתאימים למגזר החרדי, לרבות מוסדות חינוך ודת.

נכון, לא מדובר בפתרון כולל לכל בעיית הדיור החרדי, אך מותר לברך על ההתקדמות המשמעותית שיש בצעד זה כדי להניע את המהלכים, ולמצוא לפחות פתרון לחלק גדול מן המצוקה.

ברור לי, שמהלך בניית העיר במיקומה הנוכחי, יגרור תגובות מבית ומחוץ, אבל כשלא עושים, יש תלונות, וכשעושים, גם יש תלונות. אני מעדיף להיות בצד של אלו שעושים ולא של אלו המתלוננים.

כמה מתאים שאחד האנשים לו מגיעה ברכה מיוחדת, הוא אל"מ במיל', גדעון בר-און, שנלחם בתפקידו הנוכחי כמנהל הפרויקט מטעם המדינה על אישור התוכניות. בעבר, היה גדעון מפקד יחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף. עכשיו, אפשר לומר כי הוא ממשיך את תפקידו במישור אחר, בעזרה לחילוץ הציבור החרדי ממצוקת הדיור החריפה.

ואולי באמת הנעת התהליך של כסיף, תזיז עוד כמה קירות, ונוכל לראות פתרונות נוספים ורחבים לציבור החרדי בכל הארץ.
גדעון עורף דיור חרדים בניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד