כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024
ונשמרתם מאוד לנפשתיכם

שקופים בכביש: זו העיר הכי מסוכנת בישראל להולכי רגל

איזו עיר היא המסוכנת ביותר בישראל עבור הולכי הרגל? כמה נפגעים מתאונות דרכים נרשמו בערים החרדיות? וכמה בערים בחברה הערבית? | כל הנתונים מהשנים האחרונות

שקופים בכביש: זו העיר הכי מסוכנת בישראל להולכי רגל
מעבר חציה מסוכן צילום: עמותת אור ירוק

בת ים היא העיר בה נפגעים הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל 1,000 תושבים, יותר מאשר בכל עיר אחרת, כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק.

בעמותה בדקו את מספר הולכי הרגל שנפגעו בערים מעל 50 אלף תושבים בחמש השנים האחרונות המלאות (2022-2018), וזאת בהשוואה לכל אלף תושבים בכל בעיר (נתוני שנת 2023 עדיין לא סופיים ולא זמינים ולכן לא נכללו בבדיקה).

0.77 הולכי הרגל נפגעים בתאונות דרכים בבת ים בכל שנה בממוצע לכל אלף תושבים (97 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה בעיר), מעט יותר מתל אביב-יפו שנמצאת במקום השני עם 0.77 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בממוצע בשנה לכל אלף תושבים (349 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה). במקום השלישי ניצבת העיר עפולה (33 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה) עם 0.56 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים. חיפה (154 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה) נמצאת במקום הרביעי במדד הולכי הרגל הנפגעים עם 0.55 נפגעים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים. חדרה (55 הולכי רגל נפגעים בכל שנה בממוצע) סוגרת את חמשת הערים האדומות להולכי הרגל עם 0.54 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים.

תל אביב-יפו בהשוואה לירושלים:

מהנתונים עולה כי בתל אביב-יפו נרשמת היפגעות גבוהה של הולכי רגל בהשוואה לכל אלף תושבים בשיעור של פי שניים ויותר מאשר בירושלים (312 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה ומקום 19). למרות שבבירת ישראל יש פי שניים יותר תושבים, דווקא בתל אביב –יפו נפגעים הולכי רגל בשיעור כפול  - 0.75 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים בתל אביב-יפו לעומת 0.32 הולכי רגל שנפגעים בירושלים בממוצע בשנה לכל אלף תושבים.

הערים החרדיות:

בני ברק (101 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה) ניצבת במקום ה-10 במדד הערים המסוכנות להולכי רגל עם 0.48 נפגעים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים). ביתר עלית (30 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה) ניצבת במקום ה-11 במדד הערים המסוכנות להולכי רגל עם 0.48 נפגעים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים). מודיעין עלית (שבעה הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה) ניצבת במקום ה-36 והאחרון במדד הערים המסוכנות להולכי רגל עם 0.09 נפגעים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים.

הערים בחברה הערבית והבדואית:

רהט (15 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה) ניצבת במקום ה-32 במדד הערים המסוכנות להולכי רגל עם 0.19 נפגעים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים. אום אל פאחם (שמונה הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה) ניצבת במקום ה-33 במדד הערים המסוכנות להולכי רגל עם 0.15 נפגעים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים. נצרת (שמונה הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה) ניצבת במקום ה-35 במדד הערים המסוכנות להולכי רגל עם 0.11 נפגעים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים.

הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים 2022-2018

  • מקור: למ"ס

100 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023

100 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023 כאשר 36 מהם הם אזרחים ותיקים בגילאי 65 ומעלה ו-20 ילדים עד גיל 14. שתי האוכלוסיות הללו מהוות 56% מכלל הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023  - יותר מאד מכל שני הולכי הרגל הרוגים. על פי עמותת אור ירוק, 68 הולכי רגל נהרגו בתחום העירוני (68% מסך כל ההרוגים) ו-31 הלכי רגל נהרגו בכבישים בינעירוניים (31%).

66 הולכי רגל מהחברה היהודית נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023 ו-22 הולכי רגל מהחברה הערבית נהרגו, שמונה זרים נהרגו ארבעה הולכי רגל מוגדרים "אחרים".

אי מתן זכות קדימה להולכי רגל – עבירת התנועה המרכזית בתאונות דרכים חמורות בשנת 2023

בחינת עבירות הנהגים בתאונות חמורות (קשות וקטלניות) חושפת כי אי מתן זכות קדימה להולכי רגל נמצאת במקום הראשון והגרוע בשנת 2023, יותר מאשר כל עבירה אחרת. 348 עבירות נהגים שהובילו לתאונות חמורות (קשות וקטלניות) בשל אי מתן זכות קדימה נרשמו בשנת 2023 אשר מהוות 17% מכלל העבירות שנרשמו בתאונות חמורות.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן ללכת ברגל בישראל. הולכי הרגל הפכו לשקופים והם למעשה האוכלוסייה החלשה ביותר בשרשרת, בעיקר ילדים ואזרחים וותיקים אשר מהווים חלק גדול מהנפגעים. הולכי הרגל נפגעים בעיקר בערים ולכן על ראשי הערים למפות את נקודות התורפה ואת הרחובות האדומים בהם נפגעים רוב הולכי הרגל, ולטפל באותם מוקדים. הגיע הזמן שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יובילו מדיניות ארצית של מיתון וריסון תנועה, המקובלת מאוד בערים מערביות רבות. אנחנו מפגרים אחרי הערים הגדולות באירופה אשר מובילות מדיניות ששמה את הולכי הרגל בראש הפירמידה ולא בתחתית סדר העדיפויות. ככל שנצליח להוריד את מהירות נסיעת כלי הרכב ברחובות מרובי הולכי רגל כמו גם בסביבת בתי ספר, גנים ציבוריים ובתי אבות, נוכל לצמצם את מספר הולכי הרגל ההרוגים והנפגעים בתאונות דרכים ולהציל חיים".

סכנות בכבישים תאונת דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}