כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

בנט ניצח: שקד בראש הרשימה, בן דהן אחריה

ספירת הקולות בבית היהודי הסתיימה והמנצחת הגדולה היא איילת שקד שזכתה במקום הראשון בפריימריז ותכהן כמספר 3 ברשימה - מיד אחרי בנט ואריאל; גם סגן השר אלי בן דהן סימן וי משמעותי כשמוקם מיד אחריה, במקום השני בפריימריז • רונן שובל במקום ה-16; ודני דיין - 21 • הרשימה המלאה - בפנים • זהבה גלאון ואלי ישי כבר הגיבו

המועמדת שלו, בנט
המועמדת שלו, בנט

ספירת הפתקים בפריימריז במפלגת הבית היהודי שנערך אתמול טרם הסתיימה, אך מספירת מרבית הקולות עולה כי חברת הכנסת איילת שקד היא המנצחת הגדולה בבחירות המקדימות. ככל הנראה סגן שר הדתות, אלי בן דהן, ניצב מיד לאחר שקד במקום השני.

שקד זכתה בכמות גדולה מקולותיהם של עשרות אלפים ממתפקדי המפלגה שהגיעו אתמול להצביע. עוד עולה מספירה ראשונית של הקולות כי סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, ניצב מיד לאחר שקד.

מספירת למעלה מ-95 אחוז מהקולות, נראה כי הרשימה תיראה כך:

1.בנט
2.אריאל
3.איילת שקד
4.אלי בן דהן
5.ניסן סלומיאנסקי
6.אורי אורבך
7.ינון מגל
8.שולי מועלם
9.בצלאל סמוטריץ'
10.מוטי יוגב
11.אבי וורצמן
12.ניר אורבך
13.הרב רונצקי
14/15.שריון אישה
14/15.אורית סטרוק
16.רונן שובל
17.שריון אשה
18. זבולון כלפה
19.אביחי בוארון
20.משה סולומון
21.דני דיין

חברי הכנסת המכהנים שמרו על מקומם בצמרת המפלגה. כזכור, אמש פורסם כי על בן דהן הוכרזו רשימות חיסול מצד גורמים במפלגת העם איתנו, אך כנראה כי כמו בליכוד ובעבודה, רשימות החיסול לא פעלו את פעולתן.

מי שעוד הצליח להגיע למקום מכובד הוא הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי, שהיה ממקימי הבית היהודי החדשה בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד, ובכנסת הבאה הוא ממוקם במקום 13 ויהיה, ככל הנראה, חבר כנסת.

יש לציין שהכוכבים החדשים של הבית היהודי לא רשמו הצלחה מזהירה, כמו למשל רונן שובל, שהגיע רק למקום 16 הגבולי, ודני דיין יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, שהגיע רק למקום 21 ברשימה, שנחשב לא ריאלי.

גם המועמד החרדלי אביחי בוארון שהשקיע משאבים רבים בקמפיין, לא הצליח להגיע ונותר רק במקום 19 הלא ריאלי.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט יכנס בשעה 11 מסיבת עיתונאים בביתו ברעננה, שם יכריז על תוצאות הרשמיות.

סגן השר לשירותי דת אלי בן דהן בירך על התוצאות: "אני מודה לבוחרים שהביעו את אמונם בי ובעשייתי. הבית היהודי הראתה היום שהיא מפלגה של כל עם ישראל: דתיים חילונים, נשים וגברים, מכל העדות ומכל הגוונים. ויתרתי על שריון ואני שמח שציבור הבוחרים העריך את פועלי ונתן בי את אמונו. בעזרת ה' נמשיך לקרב את עם ישראל אחד אל חברו- כולנו אחים״.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, כבר הספיקה לשגר תגובה לרשימת הבית היהודי: "אין חדש בבית היהודי: הרשימה שנבחרה משקפת את המיזוג הקטלני של פונדמנטליזם דתי חשוך וקנאות לאומנית מסוכנת.

"חשיפת הרשימה קורעת את המסכה שבנט ניסה לעטות על מפלגתו. אני קוראת לראשי מפלגות המרכז להתחייב שלא יישבו בממשלת ביבי בנט."

מפלגת יחד בראשות אלי ישי ויוני שטבון שיגרו אף הם תגובה לרשימת הבית היהודי: "מאחלים הצלחה למפלגת הבית היהודי. עכשיו זה ברור, בקואליציה הבאה 'יחד' תהיה המפלגה החברתית שתפעל לחיזוק הפריפריה ותלחם למען כל שכבות העם. נאמנות לתורה, לעם ולארץ - זו מפלגת יחד".

מהמחנה הציוני נמסר על תוצאות הפריימריז של הבית היהודי: "זו הרשימה שבנט מנסה להסתיר, רשימה שתחריף את הבידוד הבינלאומי הגובר של ישראל ותפגע בביטחון ובמצבם הכלכלי של אזרחי ישראל.

"הקדנציה האחרונה הוכיחה שהבית היהודי יחד עם נתניהו מפקירים את האינטרסים של הציבור לטובת סקטור אחד בלבד. בנט ונתניהו מציעים לאזרחי המדינה רק עוד ייאוש, דשדוש ודריכה במקום".
בן דהן בנט איילת שקד הבית היהודי פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}