ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

הא"ב השבועי: לדחוף את ביבי, הסתה ברשת וגדולי ישראל

סיכום שבוע בא"ב: הרב אלכז מצטרף למועצת של ש"ס, שמתקשה להמריא בסקרים • בג' פותחים קמפיין, כחלון מאבד גובה לטובת לפיד וישי תקוע הרחק מאחוז החסימה • וגם: העיתונאית המסיתה בפייסבוק, פטירת גדולי ישראל ומי זוכר שהייתה כאן סופת שלג?

הא"ב השבועי: לדחוף את ביבי, הסתה ברשת וגדולי ישראל

א'שכנזי. רבו הדגול של כפר חב"ד שנפטר השבוע בפתאומיות ביום היארצייט של אביו. חסידי חב"ד בישראל נפרדו מאחת מדמויות ההוד האחרונות שהיוו קונצנזוס.

ב'יקור חולים. עסקת ענק לרכישת המתחם הירושלמי מארקדי גאידמק, על ידי משפחת חיים הירושלמית בעלת חברת 'טעמן', בסכום הדמיוני של 101 מיליון שקל.

ג'. במפלגה האשכנזית מעודדים מהסקרים, והחלו השבוע באופן מעשי בפתיחת קמפיין הבחירות, ובהקמת מטות בכרמיאל ובמעלות.

ד'חיפות - משחק רשת מיוחד מזמין את הגולשים לדחוף את ביבי בשלום לשורה הראשונה של המנהיגים. גם שר האוצר לשעבר מיהר לרקוד על הדם. העיקר שבתמונה ב'ישראל היום' נתניהו מוקם במרכז מנהיגי תבל [ואל תשאלו איך נראתה התמונה ב'המבשר'].

ה'סתה - כתבת מוסף '7 ימים' בשם שוש מולא העלתה לפייסבוק תמונת הסתה של חרדי, וכאשר זכתה בצדק למטח כבד של תגובות נזעמות, איימה על חלקם בתביעת דיבה. מי שהרים את הכפפה היה עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון, שהעלה סטטוס בפייסבוק: אני רואה ששוש מולא מחקה את התגובה שלי אצלה. אז אחזור עליה כאן. "אני מחכה לתביעה. בריונית עלובה".

ו'עוד בהסתה: סדרת הטלוויזיה 'פולישוק', שספגה מתקפה רבתי על התבטאויות אנטי חרדיות, הסתיימה בשעה טובה השבוע. החרדים יכולים להיות מרוצים לאור הצהרתו של יוצר הסדרה כי היא לא תתחדש לעונה רביעית.

ז'קס. ר' הלל זצ"ל. פטירתו הותירה בהלם את אלפי תלמידיו השבורים והרצוצים. היטיב לבכות ראש ישיבת 'עטרת' וחבר ה'מועצת' הגרב"מ אזרחי את "הגאונות הנדירה" שאבדה.

ח'כם שלום כהן, שבכה השבוע בדמעות שליש למען ש"ס, ולא שכח להתייחס לבית היהודי: "זה רק בית. בלי יהודים".

ט'בח פריז. שבת של דאגה שהתחלפה במוצאי של אבל. הטרור הרים ראש באירופה והעולם כולו נזעק. רק אובמה נשאר בבית, וספג אש בתוך הנגמ"ש מערוץ הטלוויזיה CNN.

י'הודים בכל העולם, ובעיקר בצרפת, החלו להתעניין בעליה לישראל. לא שכאן בטוח במיוחד אבל זו לפחות 'צרת רבים'.

כ'חלון, אחרי גלנט, נדמה כי כחלון מתקשה לצרף למפלגתו דמויות מוכרות נוספות. גם הסקרים החלו לנגוס בו בכל פה.

ל'פיד. כהמשך ישיר, מי שהתייצב בסקרים השבוע ואף החל לטפס בחזרה, הוא שר האוצר לשעבר, שמשקיע בשטח אצל 'מעמד הביניים'. רק שלא ישחזר את תוצאות הבחירות שעברו.

מ'ועצת גדולי התורה של אגו"י בארה"ב חוללה מיני סערה השבוע, עם פרישתו של הגר"א שכטר, שחזר בו תוך יממה והשתתף באסיפת ה'מועצת'.

נ'שים נ'בחרות. קבוצת הנשים החרדיות המזדהה עם הסלוגן 'לא נבחרות - לא בוחרות' פצחה השבוע בקמפיין ברשת. הימור שלנו: גם הן תבחרנה לשים מאחורי הפרגוד את הפתק הנכון.

ס'קרים. שוב הותירו את אלי ישי ללא מנדטים, קיצצו בכוחה של ש"ס והשאירו את יהדות התורה עם שאיפות לשמונה נציגים. לא נהרוס.

ע'לטה. תשאלו את תושבי ביתר, שנותרו השבוע יממה ללא חשמל ומים. אפרופו, השבוע נשבר שיא הביקוש בכל הזמנים לחשמל בישראל.

פ'ריימריז. העבודה, הבית היהודי. ובקרוב גם אצלנו, בתקווה שהמתח ב'שלומי אמונים' ישתווה במשהו לזה ששרר בבית היהודי.

צ'רפת. צ'עדה - ראה ד'

ק'אמבק. דרעי חזר. הלם.

ר'אובן אלבז, הרב הפופולארי ונשיא מוסדות 'אור החיים' שיפיח רוח צעירה במועצת חכמי התורה של ש"ס. משהו אחד נשאר מהתפטרותו של דרעי.

ש'לג - אהה, כן, גם זה היה השבוע. לפחות היה אמור להיות.

ת'חזית - גם בפעם הבאה נאמין לה, רק אל תמהרו לבטל את הלימודים.
א שלג רבנים פטירה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד