ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מקרה הלכתי מורכב

חופה במקום גט: בית הדין הפך לאולם חתונות

לא בכל יום אולם הדיונים בבית הדין הרבני בתל אביב הופך למקום של עריכת חופות. השבוע התקיימה חופה במקום לזוג שאמה גילתה לה לעת זקנותה שהיא בת מאומצת ואמה הביולוגית לא יהודיה. האישה עברה גיור ונישאה לבעלה כדת וכדין באולם שבו נערכים טקסי גירושין. הסיפור המלא 

חופה במקום גט: בית הדין הפך לאולם חתונות
החופה בבית הדין הדין הרבני צילום: באדיבות המצלם

אולם הדיונים של בית הדין הרבני בתל אביב, במקום בו נערכו במשך השנים אלפי טקסי גירושין הפך השבוע לאולם חתונות כאשר במקום נערכה חופה כדת משה וישראל. 

ראש אבות בתי הדין בתל אביב הגאון רבי זבדיה כהן סידר חופה וקידושין וגיור, וגאל משפחה ממצוקה פתאומית שנקלעה אליה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סיפור המעשה מתחיל בכך שבני זוג שומרי מצוות נישאו לפני מספר שנים ואף נולדו להם שני ילדים. אך הסבתא, אמה של אם המשפחה, גילתה לעת זקנתה לאוזניה של האישה שבעצם היא ילדה מאומצת וכי היא לא בתה הביולוגית.

מסתבר כי האם הביולוגית איננה יהודיה כאשר המשמעות היא כי האישה הנשואה וילדיה אינם יהודים. הנושא הרגיש הובא לפתחו של ראש אבות בתי הדין בתל אביב הגאון רבי זבדיה כהן העומד בראש הרכב מיוחד לטיפול נמרץ בבעיות הלכתיות מורכבות וסבוכות.

לאחר שחקר ובדק כי האישה אכן שומרת מצוות כל ימי חייה, התחנכה במסגרות חינוך דתיות והיא מקפידה על מצווה קלה כבחמורה, הוא החליט מיד לגייר אותה ולהשיא אותה מחדש כדת משה וישראל.

במקום נפרסה טלית ונערכה חופה באולם הגירושין של בית הדין. הגאון רבי זבדיה כהן סידר קידושין, וקרא את הכתובה ואת שבע הברכות בנוכחות הבעל, הדיינים, והעדים.

 

חופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד