י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עם ישראל בתפארתו

אמו של החייל הגיבור שנפל: "פתאום הבנתי את העוצמות שהיו לילד הזה"

רעות, אמו של סרן אושרי משה בוצחק הי"ד שנפל בקרב ברצועה: "זו הייתה שבעה של עם ישראל - אנשים ממש פינו זמן בשביל להגיע". היא הוסיפה: "בשבעה ואחריה, פתאום הבנתי את העוצמות שהיו לו"

אמו של החייל הגיבור שנפל: "פתאום הבנתי את העוצמות שהיו לילד הזה"
אושרי משה בוצחק הי"ד צילום: דובר צה"ל

סרן אושרי משה בוצחק הי"ד, מפקד צוות בסיירת נח"ל, נפל בהיתקלות עם מחבלים בדרום הרצועה. רעות, אמו של אושרי ז"ל, שוחחה עם בן כספית וינון מגל ב-103fm וסיפרה על ההתמודדות היומיומית עם האובדן.

"היום קמתי ליום פחות טוב. כל יום ביומו, כל יום אנחנו מתמודדים, אני מתמודדת, וכל יום זה אחרת. לא לקחתי בחשבון אתמול שהיום יהיה אחרת", אמרה רעות בכאב, וסיפרה על בנה שנפל: "כל יום אני מגלה עוד משהו, זה לא שלא ידעתי מה יש לי בידיים. כל הילדים מאוד מזכירים את אושרי, אנחנו גם אנשים כאלה, זה אופי של משפחה, משפחה מאוד שמחה, צוחקת, שצוחקת אחד על השני. אני בטוחה שכל אחד יכול להגיד את זה על המשפחה שלו וזה מעולה, אבל בשבעה ואחר כך פתאום הבנתי את העוצמות שהיו לילד הזה. העוצמות היו פשוט בלתי מוגבלות. הוא נגע בכל כך הרבה אנשים, זה אפילו לא נגע, שלח זרועות מסתבר".

עוד שיתפה כי "אתה מתכנן להגיד משהו ואתה פתאום מגלה עוד משהו, עוד משהו ועוד משהו. אתמול או היום, אני כבר לא זוכרת, הימים מתבלבלים, אבל היום בבוקר ממש לפנות בוקר פתחתי מייל שמישהו שלחה לי, עם תמונות, ואמרה לי שהייתה חתונת קורונה ואושרי היה שם. היא אומרת לבעלה שהיא הסתכלה על אלבום התמונות של החתונה, והיא אומרת 'אושרי נמצא בכל מקום'. לא היה צריך להגיד לו, הוא ראה. הוא היה ממש כל הזמן כלי עזר, זה לקרוא את הבן אדם בלי מילים ולעשות, זה הקטע, העשייה שלו".

בהמשך השבעה קיבלו בני משפחתו של אושרי תמונה עם פתק, בו נכתב שמדובר במתנה מכל עם ישראל. כעת, הם מחפשים את המקור למתנה הייחודית. "זו תמונה שנעשתה, זה לא ציור, מישהו לקח את התמונה, בודד אותה ופיקסל, הוא עשה עיצוב והיה כתוב שם בפתק שאומר שאת התמונה הזו מאוד התרגשו מהסיפור ושכתוב מכל עם ישראל. אין לי מושג. בפתק כתוב שזה מעם ישראל. 'רק מדמותו היה ניתן לראות את אישיותו המיוחדת, שלא תדעו עוד צער ושנזכה לגאולה שלמה בקרוב ולתחיית המתים. באהבה מכל עם ישראל'".

"אני מחפשת את מי שכתב. מה גורם לאנשים לעשות דברים כאלה? בכלל כל השבעה זה היה פשוט שבעה של עם ישראל. הגיעה הדודה הרחוקה מבית שאן, השכנה של הדודה, הבת של השכנה של הדודה והחברה של הבת של השכנה של הדודה", ציינה. "אני השתגעתי מזה, אמרתי לעצמי 'ואו, אנשים ממש באים, שלוש, ארבע שעות, מפנים בשביל להגיע', וזה לא שיושבים פה דקה וחצי, יושבים, שומעים, מקשיבים, מסתכלים על השולחן המדהים שנעשה תוך כדי השבעה על ידי חברים. אנשים הביאו לי תמונות שלו, את הכובע שלו, כל מיני סימני דרך שהוא נתן והם הביאו לי אותם".

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}