הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מסכמת את 2023
מדו"ח סיכום 2023 שמפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה, כי עיקר הבעיה נעוצה באופניים החשמליים: 26 הרוגים אשתקד רכבו על אופניים חשמליים • העבירה הנפוצה ביותר הייתה אי מתן זכות קדימה להולכי רגל
- רוני נאק
- כ' טבת התשפ"ד
בשנה שעברה נהרגו בכבישי ישראל 358 בני אדם ב-336 תאונות דרכים קטלניות, כך עולה מדו"ח סיכום 2023 שמפרסמת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. נתון זה מציג עליה של 2% לעומת השנה שעברה, אז נהרגו 340 ישראלים ב 340 תאונות דרכים קטלניות. עם זאת, עדיין מדובר בירידה לעומת שנת 2021 הנוראה אז נרשמו 364 הרוגים בתאונות דרכים קטלניות.
מתוך סך ההרוגים בתאונות, 28% הם הולכי רגל, 30% הם משתמשי רכב פרטי ו-21% הם רוכבי אופנועים וקטנועים. כך, לפי הפילוח מתוך הסך הנורא של 358 ההרוגים, 108 היו משתמשי רכב פרטי, 100 היו הולכי רגל, 76 רוכבים אופנועים וקטנועים, 37 היו על אופניים וקורקינט והיתר חולקו בין מוניות, אוטובוסים ואירועים שונים אחרים. הרשות הלאומית גם מחלקת במדויק את היקפי ההרוגים בכלי הרכב הזעירים-ומן הנתונים עולה כי עיקר הבעיה באופניים החשמליים: 26 הרוגים אשתקד היו על אופניים חשמליים. 9 על אופניים לא חשמליים ו-2 על קורקינט חשמלי. 2 נוספים נהרגו על כלי רכב אחר שהיה לו מנוע אבל אין לו רישיון - סך הכול 39 הרוגים.
עוד עולה מהנתונים כי עיקר ההרוגים – 239 במספר, הם יהודים ואחרים (זו הגדרת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים). 98 הם ערבים. 20 נוספים היו אזרחים זרים. בפילוח לפי גילאים, שכבת הגיל שמקרבה נפגעו הכי הרבה ישראלים בתאונות היא 25 עד 44: 96 ישראלים שנהרגו בתאונות השתייכו לשכבה זו. אחריה 45 עד 64, שם 76 ישראלים נהרגו.
ומה גרם לתאונות הדרכים הקטלניות אשתקד? לפי נתוני הרלב"ד בתאונות החמורות, העבירה הנפוצה ביותר היתה אי מתן זכות קדימה להולכי רגל: 17% מהתאונות כללו את העבירה הזאת. במקום השני אי ציות לרמזור: 14% מהתאונות החמורות כללו עבירה זו. במקום שלישי מעבר בין נתיבים ומהירות מופרזת שהיו אחראיים לפי הרלב"ד ל 10% מהתאונות. את המקום החמישי ב"מצעד העבירות" לוקחת עבירת אי שמירת מרחק עם 9% מהתאונות.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות