י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מנין הפצועים ומצבם

16 טילים לעבר קרית שמונה | הרמטכ"ל: "נמצאים במוכנות מאד גבוהה"

הרמטכ"ל ביקר היום בפיקוד צפון, שם קיים הערכת מצב ואמר: "צה"ל ובתוכו פיקוד הצפון נמצאים במוכנות מאד גבוהה. עד כה המערכה כאן מנוהלת בצורה נכונה וקפדנית, וכך זה צריך להמשך. לא נחזיר את התושבים ללא בטחון ותחושת בטחון" | מטחים כבדים לעבר קרית שמונה

16 טילים לעבר קרית שמונה | הרמטכ"ל: "נמצאים במוכנות מאד גבוהה"
הרמטכ"ל בהערכת מצב בפיקוד צפון צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום (רביעי) הערכת מצב ואישור תוכניות בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקדים נוספים. הרמטכ"ל אמר כי "המשימה הראשונה שלנו היא להחזיר תושבים בבטחון, וזה ייקח זמן. אישרנו היום מגוון תכניות להמשך, ואנחנו צריכים להיות מוכנים להתקפה באם נדרש לכך. צה"ל ובתוכו פיקוד הצפון נמצאים במוכנות מאד גבוהה. עד כה המערכה כאן מנוהלת בצורה נכונה וקפדנית, וכך זה צריך להמשך. לא נחזיר את התושבים ללא בטחון ותחושת בטחון".

העיר קרית שמונה ספגה היום מטחים כבדים, רק במטח האחרון ששוגר בסביבות השעה 16:30 שוגרו 16 טילים בשלושה מטחים. 3 טילים יורטו. 12 טילים נפלו בעיר, מתוכם 6 פגיעות ישירות ו-4 טילים נוספים נפלו בשטחים פתוחים בקריית שמונה.

דווח על שני נפגעי חרדה ונגרם נזק לתשתיות, לבתים ולרכבים. ההנחיות לתושבי קריית שמונה - לשהות גם הלילה בקרבת מרחבים מוגנים ולהישמע להנחיות פיקוד העורף והרשות.

כל העדכונים:

23:55 - ההצהרה היומית המלאה של דובר צה"ל דניאל הגרי הערב.

עדכון דובר צה\"ל - 27.12, ערב

23:24 - המיליציות הפרו איראניות בעיראק מקבלות אחריות על ההתקפה בדרום רמת הגולן. נטען שמדובר ב"מטרה חיונית" מדרום ליישוב אליעד. עוד נאמר כי הם השתמשו ב"נשק המתאים".

במקביל המיליציות הפרו איראניות בעיראק טוענות כי לפנות בוקר הן תקפו "מרכז ריגול טכני של ישראל" בצפון מזרח העיר ארביל, בירת החבל הכורדי בצפון עיראק.

23:05 - בלבנון מדווחים: כטב"ם צה"לי תקף באזור כפר א-דהירה שבדרום המדינה.

22:51 - לראשונה מתחילת המלחמה, כטב"ם נפץ התרסק בשטח פתוח בדרום רמת הגולן. הכלי שוגר ככל הנראה משטח סוריה. צה"ל איתר את שרידיו, לא דווח על נפגעים. המקרה התרחש יומיים אחרי חיסול הבכיר האיראני בדמשק.

22:29 - ישראל החזירה לעזה 80 גופות של פלסטינים לאחר בדיקה ווידוא כי לא מדובר בגופות של ישראלים. כך מסר היום לרויטרס גורם במשרד הבריאות הפלסטיני בעזה.

22:10 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. רה"מ נתניהו הודה לנשיא מקרון על מעורבותה של צרפת בהגנה על חופש השיט בים האדום, ועל נכונותה לסייע להשבת הביטחון בגבולה של ישראל עם לבנון. ראש הממשלה עדכן את נשיא צרפת בהתפתחויות במלחמה להשמדת חמאס בעזה, ובמאמצים להביא לשחרור החטופים, וביקש ממקרון להמשיך לפעול למען שחרורם.

22:02 - דוברת אונר"א: ברפיח יש תשתיות עבור רבע מיליון איש. בעקבות תנועת האוכלוסיה דרומה בשל המלחמה, נמצאים כעת ברפיח 1.25 מיליון איש, דבר שמקשה מאוד על התשתיות. אנו מזהירים מפני אסון הומניטרי.

21:50 - בלי עין, עם שיער שיבה: תיעוד חדש של רמטכ"ל חמאס מוחמד דף שנחשף הערב אחרי כמעט 30 שנה. 

21:46 - 'לה פיגרו' הצרפתי בגילויים חדשים על מתקפת ה-7 באוקטובר: שיחת העדכון לנסראללה ומינוי מפקדים שישראל לא הכירה. מתקפה תוכננה כשנתיים, חלק מהמחבלים התאמנו בלבנון ובכיר חמאס בחו"ל הגיע חודשים לפני להיפגש עם סינוואר בעזה.

21:41 - בישראלים דנים בפיתוח מנגנון להכנסת סיוע "כחול לבן" לעזה. הסיוע ההומניטרי מיועד לצפון הרצועה, שם על פי הערכות נמצאים עדיין בין 100 ל-200 אלף עזתים, וגורמים ישראלים הגדירו את המצב "על סף הקריטי". כך דווח ב'כאן'.

21:34 - בכיר חמאס ח'אלד משעל בריאיון לעיתון הצרפתי לה פיגארו: "בשל הלחץ שמפעילות משפחות החטופים, ישראל וארה"ב רוצות הפסקת אש חדשה, אך הנהגת חמאס דוחה זאת. התנאים שלנו הם ברורים - הפסקת המלחמה לצמיתות כדי לאפשר שחרור הדדי של החטופים הישראלים והאסירים הפלסטינים, וניהול מו"מ בנושאים בסיסיים אחרים, בחסות בין-לאומית".

21:08 - לאחר שבכיר חמאס אמר כי ניתן לבחון את שאלת הכרת חמאס בישראל מגיע דיווח בעיתון הסעודי "אילאף" שיוצא לאור בסעודיה ומסביר את פשר הצעד המפתיע. לפי הדיווח הסיבה היא שחמאס החל לאבד תמיכה במערב. כראיה לכך נתן למצוא כי בתחילת המלחמה התקיימו הפגנות וצעדות בהשתתפות עשרות ומאות אלפי בני אדם לתמיכה בפלסטינים, בשבועות האחרונים מרבית הבירות האירופאיות לא זוכות להפגנות ענק. 

20:54 - בית החולים בילינסון: במהלך היום, פונו מאזורי הלחימה בעזה שני פצועים במצב קל. 32 פצועים בבילינסון: 7 במצב קשה, 14 במצב בינוני, 11 במצב קל.

20:46 - בממשל ביידן סבורים: הסיכוי שאחת ממדינות ערב תקבל אחריות על עזה - אפסי.

20:30 - צה"ל איתר והשמיד שלושה פירי מנהרת טרור של ארגון הטרור חמאס במרחב בית חולים "רנתיסי" ובתיכון הסמוך "ראמז פאח'רה"; הפירים בעומק עשרות מטרים מחוברים ברשת תת קרקעית העוברת תחת בית החולים ומובילה אל לב העיר עזה. >> לדיווח המלא והתיעודים

20:22 - אילנה דיין חושפת ב'חדשות 12': שב"כ הוזהר כבר בקיץ מפני מתקפה של חמאס בתחילת אוקטובר. האזהרה הקונקרטית הגיעה מפיו של מקור, שסיפר: "חמאס מתכנן מתקפה מיד אחרי יום הכיפורים". המפעיל של אותו מקור העביר את המידע הלאה, אך הוא לא סומן כמידע משמעותי.

20:11 - חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, חסן פדלאללה, הערב: "אסור שהאויב ינצח בעזה".

19:48 - מתחילת הלחימה פונו לבית החולים סורוקה 2330 נפגעים בדרגות חומרה שונות. במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה במסוק ובפינוי רכוב 12 נפגעים, 1 מתוכם במצב קשה. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 50 פצועים, 16 מהם במצב קשה.

19:45 - השר בני גנץ במסיבת עיתונאים: "יש מי שסבורים שאנחנו צריכים לפרוש מהממשלה, אבל אנחנו לא שם כדי להישאר אלא כדי שננצח". >> לדיווח המלא

19:38 - 16 טילים שוגרו לקריית שמונה בשלושה מטחים אחר הצהריים, מתוכם זוהו 6 פגיעות ישירות. נגרם נזק לתשתיות, לבתים ולכלי רכב.

19:07 - המרכז הרפואי הדסה: אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו במהלך היומיים האחרונים במסוקים 8 חיילי צה״ל מאזורי הלחימה בדרום, כולם עם פגיעות רסיסים והדף.

הגעת מסוק עם פצועים להדסה // צילום: דוברות בית החולים

מתחילת הלחימה טופלו בהדסה מעל 420 פצועים. נכון להיום מטופלים 30 חיילים ואזרחים במחלקת השיקום בהדסה הר הצופים ו-15 חיילים במחלקות האשפוז בהדסה עין כרם.

18:55 - הרמטכ"ל קיים היום (רביעי) הערכת מצב ואישור תוכניות בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקדים נוספים.

הרמטכ\"ל הרצי הלוי בפיקוד הצפון // דובר צה\"ל

מדברי הרמטכ"ל: "המשימה הראשונה שלנו היא להחזיר תושבים בבטחון, וזה ייקח זמן. אישרנו היום מגוון תכניות להמשך, ואנחנו צריכים להיות מוכנים להתקפה באם נדרש לכך. צה"ל ובתוכו פיקוד הצפון נמצאים במוכנות מאד גבוהה. עד כה המערכה כאן מנוהלת בצורה נכונה וקפדנית, וכך זה צריך להמשך. לא נחזיר את התושבים ללא בטחון ותחושת בטחון".

הרמטכ"ל עם אלוף פיקוד צפון.

17:45 - שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק סייר היום בגבול הצפון, בסיור הזדהות עם תושבי האיזור. במהלך הסיור אמר השגריר: "קשה לראות כיצד האזרחים נאלצים לעזוב את בתיהם על מנת למצוא מחסה מפני סכנת ההפצצות. לצערי הרבה משפחות בישראל ובאוקראינה לא מרגישות בטוחות ולכן עלינו להתאחד נגד הטרור והאיומים, שמציבים רוסיה, איראן ושלוחותיהן".

17:35 - חיזבאללה קיבל אחריות לשיגור של 30 רקטות לעבר קריית שמונה - "בתגובה לפגיעה בבתים בבינת ג'ביל".

 

 

עדכונים שוטפים מלחמת חרבות ברזל הרצי הלוי חיילים צה"ל עזה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}